اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی:

آرامگاه دو کمال به بهترین شکل مرمت شده است

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: آرامگاه دو کمال برای معرفی فرهنگ و هنر ایران به بهترین شکل مرمت شده است.

آرامگاه دو کمال به بهترین شکل مرمت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، محمد اشرف‌نیا در حاشیه بازدید از پروژه‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان افزود: کمال‌الدین مسعود خجندی عارف و شاعر نامدار قرن هشتم و کمال‌الدین بهزاد نقاش چیره‌دست و معروف‌ترین نگارگر قرن دهم هجری نمونه‌های خوبی برای معرفی هنر و عرفان این سرزمین هستند.

وی ضمن قدردانی از سازمان میراث فرهنگی برای تبدیل این مجموعه به یک مکان فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: ساخت مدرسه و موزه نگارگری در مجموعه دو کمال یکی از اقدامات خوب و قابل توجه سازمان میراث فرهنگی به شمار می‌رود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: لازم است اقدامات بازسازی و احداث بناهای‌های جدید این مجموعه با توجه به تملک خانه‌های اطراف آن هر چه سریع‌تر انجام شود تا موزه نگارگری آماده بازدید هنردوستان قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید، از اتمام تملک ساختمان‌های داخل حریم این مجموعه خبر داد و گفت: اکنون ساخت رواق‌های مجموعه و کلاس‌های مدرسه نگارگری در دست اجراست.

تراب محمدی خاطرنشان کرد: ساختمان‌های ضلع غربی تکمیل شده و ساخت سالن آمفی تئاتر، ساختمان‌های امور اداری، ورودی مجموعه و بخشی از سالن‌های موزه‌ای در حال کار است.

وی، پیشرفت فیزیکی این مجموعه را 50 درصد عنوان کرد و گفت: با فعالیت‌های صورت گرفته و زیباسازی‌های تحقق یافته، نوروز امسال بازدید از این مجموعه رونق بیشتری نسبت به سال‌های گذشته خواهد داشت و با اختصاص اعتبارات مورد نیاز و کافی، عملیات ساخت و ساز موزه و مدرسه نگارگری تا سال 92 به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول