اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

نظام سلطه مبهوت مانده/ حضور میلیونی مردم ستودنی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: نظام سلطه از مشارکت بالای مردم در انتخابات امروز مبهوت مانده و این حضور میلیونی ستودنی است.

نظام سلطه مبهوت مانده/ حضور میلیونی مردم ستودنی است

علی‏رضا قاسمی‏فرزاد در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: شرکت حداکثری و حضور گسترده مردم ایران اسلامی در انتخابات از مفاخر ارزنده نظام مقدس اسلامی است.

فرماندار شهرستان دماوند اظهار کرد: در روزهای گذشته از اهمیت شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس سخنان بسیاری از سوی بزرگان بیان شده است.

وی ادامه داد: انتخابات در فضایی آزاد به رغم خواسته دشمنان یکی از بزرگ‏ترین افتخارات نظام اسلامی در 33 سال گذشته است.

قاسمی‏فرزاد اضافه کرد: در حال حاضر به جرأت می‏توان گفت که مردم‏سالاری دینی در جامعه اسلامی از خلال جریان این فریضه عبادی و سیاسی ساری و جاری می‏شود.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره‏ای اجمالی به دموکراسی به شیوه غربی خاطر نشان کرد: در دهه‏های اخیر جهان غرب، تعریف، تدوین و تبیین نظامی را تحت عنوان حکومت مردم بر مردم یا همان دموکراسی آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: در این پروسه به اصطلاح دموکراسی انتخابات که در جهان غرب برقرار است فقدان مشارکت 50 درصدی مردم آن ملل را به دنبال دارد.

قاسمی‏فرزاد اضافه کرد: فرد یا افراد منتخب با رأی این 50 درصد دیگر حاضر در این جریان دموکراسی به سبک و سیاق غربی نیز با میزان پنج یا شش درصد بر کرسی‏های قدرت قرار می‏گیرند.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: نمونه بارز ضعف در این روش از انتخابات دموکراسی غربی همچون زخمی کهنه در جریان انتخابات ایالات متحده آمریکا و رقابت "جرج بوش پسر" با سایر رقبا سر باز کرد و در نهایت دادگاه قضایی رأی بر ریاست جمهوری وی داد.

وی با قیاسی بین انتخابات در نظام اسلامی و دیگر ملل جهان گفت: در حال حاضر ایران از مردم‏سالارترین حکومت‏های جهان بهره‏مند است.

قاسمی‏فرزاد ادامه داد: اغلب انتخابات در ایران اسلامی شاهد حضور دست‏کم 50 درصد و حداکثر 90 درصدی مردم در پای صندوق‏های رأی بود.

فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: از این‌رو اتکا به آرای مردم همواره از مفاخر بی‏بدیل نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به دشواری‏های مسیر 33 ساله انقلاب تا به امروز یادآور شد: کشور ایران از فردای انقلاب، رویارویی نظام سلطه و استکبار جهان را به خود دید.

قاسمی‏فرزاد ادامه داد: اصل شرکت در انتخابات در همه ادوار مهم تلقی می‎شود؛ اما در این دوره از اهمیت بیشتری به جهات مختلف برخوردار است.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول