اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش میدانی فارس از حماسه 12 اسفند در رودبار

حضور گسترده مردم رودبار در شعب اخذ رأی

خبرگزاری فارس: مردم رودبار در شعب اخذ رأی حضوری گسترده و پرشور یافتند.

حضور گسترده مردم رودبار در شعب اخذ رأی

 به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار انتخابات معبر ورود به جامعه مردم‌سالاری است امام خمینی (ره) فرمودند وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات چه انتخاب رئیس جمهور و چه انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری و رهبر در صحنه باشند که این امر نشانه تاثیرگذاری حضور مردم در انتخابات است.

12 اسفند یک حماسه است

فرماندار رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: 33 سال از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی گذشته است و به خود می‌بالیم که با بصیرت و روشنگری و حضور منسجم مردم در صحنه‌های سرنوشت‌ساز حضوری فعال داشته‌ایم.

ایرج موذن 12 اسفند را یک حماسه دانست و افزود: مردم با حضور خود در انتخابات ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران که با رهبری معمار کبیر انقلاب و جانفشانی و ایثار شهدای گرانقدر به ثمر نشسته است را تثبیت می‌کنند.

وی بیان داشت: فرا رسیدن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرصتی است تا بار دیگر مردم ولایی و بصیر شهرستان شکوفه‌های زیتون با حضور منسجم و مشارکت حداکثری خود برگ زرینی را در حماسه‌آفرینی‌های ملت به ثبت برسانند.

فرماندار رودبار خاطر نشان کرد: حضور و مشارکت مردم در انتخابات 12 اسفند مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان شرق و غرب و استکبار جهانی خواهد بود.

انتخابات 12 اسفند آزمون بزرگ ملت ایران است

امام جمعه رودبار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس انتخابات را یک آزمون برای ملت دانست و گفت: ملت شریف ایران بار دیگر در معرض آزمونی دیگر به نام انتخابات قرار گرفته‌اند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام مسعود داودی افزود: دقت در انتخاب نامزد اصلح و شایسته، هوشیاری و بیداری در برابر ترفندها و تبلیغات دشمن و حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی از نکاتی است که مردم باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه چشم بیگانگان به این انتخابات دوخته شده است ابراز داشت: مردم باید هوشیار باشند و تحرکات دشمن را رصد کنند تا با حضور حداکثری روحیه مردم تضعیف شود.

*حضور در انتخابات یک احساس تکلیف است

مهندس نیروگاه برق لوشان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، دلیل حضور خود در انتخابات را یک تکلیف دانست و ابراز داشت: حضور در انتخابات، احساس تکلیفی است که هر ایرانی نسبت به سرنوشت کشور خود دارد.

علی احرامی وضع قانون، نظارت بر اجرای صحیح آن و دفاع از حقوق قانونی مردم و منافع ملی کشور را از وظایف مهم یک نماینده عنوان کرد و افزود: داشتن استقلال رأی، اندیشه و استفاده از نیروهای زبده، خلاق و دلسوز و تشکیل کارگروهی قوی در راستای پیشرفت و عمران از انتظارت مردم نسبت به نماینده است.

*نماینده باید پیرو ولایت فقیه باشد 

یکی از کسبه شهر منجیل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اذعان داشت: تعیین سرنوشت کشور و قانونگذاری صحیح در جامعه و فراهم کردن بستر لازم و مناسب برای پیشرفت نسل جوان یکی از اهداف ما برای حضور در انتخابات است.

محمد ماچیانی اضافه کرد: یک نماینده مجلس باید پیرو ولایت فقیه و متعهد به آرمان‌های امام راحل و انقلاب و واقع‌بین باشد و از دادن وعده‌های پوچ و تو خالی پرهیز کند و در راه پیشرفت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دقت عمل داشته و تحت تأثیر هیچ جریانی که موجب خدشه‌دار شدن شأن نماینده و مجلس شود قرار نگیرد.

یکی از معتمدین رودبار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: هدف بنده از شرکت در انتخابات کوبیدن مشتی محکم بر دهان دشمنان انقلاب و اسلام است.

علیجان عبداللهی اظهار داشت: کسی که از طریق رأی مردم و انتخاب آنان وارد مجلس می‌شود باید به حقوق مردم توجه ویژه داشته و رضایت خدا و خلق خدا را در نظر بگیرد و از هیچ کوشش و تلاشی برای رفاه حال مردم شهرستان خود کوتاهی نکند چرا که کوچک‌رین کم‌کاری، بی‌احترامی به آرای مردم است.

*حضور جوانان دشمنان را مأیوس می‌کند

یکی از جوانان رودبار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: حضور مردم به ویژه جوانان موجب یأس و ناامیدی دشمنان و ناکامی آنان در رسیدن به اهداف شومشان می‌شود.

حمید طالبی ادامه داد: وظیفه یک نماینده مجلس دخالت در تنظیم و تصویب قوانین کشور و نظارت دقیق و عمیق بر نحوه اجرای آن است چرا که کوچک‌ترین بی‌توجهی او در این زمینه سرنوشت یک کشور را تعییر می‌دهد و انتظار بنده از یک نماینده داشتن صداقت و یکرنگی و متعهد بودن به انجام وعده‌ها و وظایف خود و اشتغالزایی برای جوانان است.

مهندس کاشی گیلانای منجیل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار خاطر نشان کرد: نماینده باید به مراکز قدرت و صاحبان ثروت دلبستگی و وابستگی نداشته باشد و نماینده مردم باشد و نماینده طیف و گروهی خاص نباشد.

کیومرث کلهر بیان داشت: یک نماینده خوب باید استقلال رأی و اندیشه خود را به صاحبان قدرت و ثروت نفروشد و از هرگونه زد و بند سیاسی که به ضرر مردم باشد اجتناب کند و انتظار ما از نماینده این است که واقع‌بین و واقع‌گرا باشد و از تبعیض و دورویی پرهیز کند.

کارمند توانیر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هدف از حضور در انتخابات ادای دین به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مأیوس کردن دشمنان است.

اکبر یوسفی ابراز داشت: یک نماینده خوب کسی است که شأن مجلس را رعایت کرده و مجلس را در رأس امور بداند و نهایت تلاش خود را در راستای احقاق حقوق حوزه انتخابیه خود به‌کار گیرد و یک نماینده نباید به فکر منافع شخصی خود باشد و باید تمام توان و وقت خود را به مردم و حل مشکلات آنها اختصاص دهد.

دانشجوی کارشناسی رشته حقوق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هر رأی و نظر نماینده در مجلس بر قانونگذاری تاثیرپذیر است، بنابراین باید به قانون اساسی آگاهی کامل داشته باشد و فراهم کردن بستر لازم برای به‌کارگیری نیروهای مستعد و جوان در زمینه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی از وظایف یک نماینده است.

سید عرفان مصطفوی افزود: طبق قانون اساسی رسالت و وظیفه نماینده مجلس شورای اسلامی وضع کردن قانون و نظارت بر اجرای قوانین در چارچوب قانون اساسی است.

*حضور مردم پشتوانه استمرار مقتدرانه نظام اسلامی است

دانشجوی کارشناسی عمران نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس گفت: حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات پشتوانه‌ای محکم برای استمرار حرکت مقتدرانه نظام اسلامی در نیل به اهداف و آرمان‌های امام راحل و رهبری و شهدا است.

حسین نجفی تصریح کرد: بدون تردید مهم‌ترین نشانه نماینده مجلس افزون بر تقوا و ولایت‌مداری، اعتقاد به مبانی انقلاب و نظام اسلامی است و نباید از چارچوب قانون اساسی عدول کند و نماینده با تشکیل کارگروهی زبده و با استفاده از نیروهایی متخصص و کارآمد تمام قوای خود را برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان به‌کار گیرد.

*رأی ما مشت محکمی بر دهان آمریکا و صهیونیسم است

یکی از جوانان شهر منجیل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هر رأی ما که در صندوق ریخته می‌شود مشت محکمی بر دهان آمریکا و صهیونیسم است.

هادی حیدری، افزود: وظیفه نماینده مجلس تلاش در راستای پیشرفت و آبادانی و دفاع از حقوق مردم حوزه انتخابیه خود است، باید واقعیت‌ها و مشکلات مردم را درک کرده و در صدد برطرف کردن آنها باشد و انتظار ما از نماینده این است که بیشتر در بین جوانان حضور داشته باشد و از نزدیک با کمبودها و مشکلات آنان آشنا شده و نسبت به مسئله بیکاری جوانان اقدام‌های زیربنایی و مفید انجام دهد.

یک جوان هرزویل رودبار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هدف جوانان از شرکت در انتخابات این است که به دشمنان ثابت کنیم هرگز دست از انقلاب و رهبری بر نداشته و همواره پشتیبان ولایت فقیه خواهیم بود.

حسین بامدادی اضافه کرد: نماینده باید دارای نفوذ سیاسی باشد و از هیچ احدی جز خدا نترسد و هر چیزی که به مصلحت نظام است انجام دهد و از هیچ کوششی برای رضایت مردم دریغ نکند.

یکی دیگر از جوانان شهر منجیل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: شرکت در انتخابات از مهم‌ترین وظایف مردم برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و احترام به خون شهدای انقلاب است.

سجاد نعمتی افزود: وظیفه نماینده حفظ و صیانت از امانتی است که مردم به واسطه رأی دادن به او سپرده‌اند و باید از جان و دل از آن پاسداری کنند و انتظار مردم از نماینده‌ها احترام به انتخاب و رأی آنان است و باید آنچه که در حد توان دارند برای مردم انجام دهند.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هدف از شرکت در انتخابات سیلی زدن جانانه به کسانی است که فکر می‌کنند مردم از این انقلاب و نظام خسته شده‌اند.

حسن چگینی ابراز داشت: از ویژگی‌های یک نماینده خوب تعهد و پایبندی به نظام و ولایت فقیه است و از نماینده مجلس توقع داریم وعده‌هایی که در دوران قبل از راهیابی به مجلس به مردم می‌دهد را فراموش نکند و به آنها عمل کند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول