اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل:

24 هزار نفر آرای مردم اردبیل را اخذ می‌کنند

خبرگزاری فارس: جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: از آغاز ساعات شروع انتخابات نهمین دوره مجلس، 24 هزار نفر به صورت مستقیم در شعب اخذ رای در سراسر استان فعال هستند.

24 هزار نفر آرای مردم اردبیل را اخذ می‌کنند

عباس دستباز دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یک‌هزار و 160 شعبه اخذ رای در استان اردبیل تعبیه شده که 422 شعبه شهری و 738 شعبه آن را شعبات روستایی تشکیل می‌دهند.

وی با یادآوری اینکه در حوزه‌های انتخابیه شهری 409 شعبه ثابت و 13 شعبه سیار هستند، خاطرنشان کرد: دو شعبه از این تعداد در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین، سرعین و چهار شعبه سیار نیز در سایر شهرستان‌های استان آماده اخذ رای مردم هستند.

جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل همچنین فعالیت شعب سیار روستایی در استان را در ساعات و مکان مشخص یادآور شد و اضافه کرد: جمع‌آوری آرای روستاهایی با جمعیت اندک توسط این شعب سیار انجام می‌شود.

دستباز با اشاره به فعالیت 24 هزار نفر در شعب اخذ آرای ثابت و سیار در سطح استان بیان داشت: 5 هزار نفر نیز به صورت ذخیره برای مواقع ضروری آماده فعالیت در شعب اخذ رای هستند.

 

* ماراتن 54 نفری برای ورود به بهارستان

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری اردبیل از رقابت 54 کاندیدا در سطح استان اردبیل برای ورود به مجلس نهم خبر داد و اظهار داشت: 25 نفر در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، 12 نفر در حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار، هشت نفر از حوزه انتخابیه مشگین‌شهر، چهار نفر از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و پنج نفر نیز از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر در حال رقابت برای ورود به مجلس نهم هستند.

دستباز با یادآوری اینکه شعبات اخذ آرا در تمام استان فعال هستند تصریح کرد: تا پایان وقت اعلام شده امروز تمام عوامل اجرایی موظف به اخذ آرای مردم هستند که در صوت تمدید زمان اخذ آرا متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود همچنین به برخورد با تخلفات انتخاباتی را نیز اشاره کرد و اظهار داشت: خرید و فروش آرا، رای دادن با شناسنامه دیگری، رای دادن با شناسنامه فردی که در محل حضور ندارد، رای دادن بیش از یک بار و اجبار و تحمیل رای از جمله این تخلفات است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول