اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسیر بهارستان نهم/ 334

مردم از نخستین ساعات رأی‌گیری پای صندوق‌ها حاضر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی گفت: مردم شریف استان در نخستین ساعات رأی‌گیری پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند.

مردم از نخستین ساعات رأی‌گیری پای صندوق‌ها حاضر شدند

محمد غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: برای برگزاری باشکوه انتخابات، در 4 حوزه اجرایی، نظارت، بازرسی و حفاظت و امنیت اقدامات لازم پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه اجرایی 25 هزار و 500 نفر در قسمت‌های مختلف ارتباطی، لجستیکی و ترابری از ابتدا تاکنون فعالیت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: در حوزه نظارت، هیئت نظارت استان و نیروهای نظارتی از نخستین ساعات شروع فعالیت ستاد انتخابات در کنار یکدیگر بوده‌اند و 12 هزار و 600 نفر در هیئت نظارت استان حضور دارند و به فضل الهی فردا در حوزه‌های اصلی و فرعی برگزاری انتخابات مستقر می‌شوند.

غفاری ادامه داد: 3 هزار و 600 نفر بازرس نیز فردا در مرکز استان و حوزه‌های 72‌ گانه حضور خواهند یافت و 12 هزار و 300 نفر نیز از صندوق‌های رأی حفاظت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با اشاره به تعداد نامزدها در سطح استان تصریح کرد: در کل استان خراسان‌رضوی 377 نفر برای حضور در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کردند که از این تعداد 289 نفر تأیید نهایی شدند و بر این اساس 81 درصد کاندیداها تأیید صلاحیت شدند.

غفاری گفت: از این تعداد، 86 نفر تاکنون انصراف داده‌اند و در حال حاضر 233 کاندیدا در خراسان‌رضوی رقابت می‌کنند.

وی یادآور شد: مشهد مقدس با 113 نامزد بیشترین تعداد رقابت کنندگان را دارد و تربت‌حیدریه، خواف و رشتخوار هر کدام با 5 کاندیدا کمترین تعداد نامزدها را دارند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی در زمینه آمار تخلفات انتخاباتی نیز گفت: حدود 40 مورد تخلف در حوزه اجرایی مورد رسیدگی قرار گرفته که تقریباً هیچ‌ کدام از آنها به جرم منجر نشده است.

غفاری اضافه کرد: در روز قبل از برگزاری انتخابات، چند مورد تخلف منجر به جرم اتفاق افتاد که سریعاً مورد پیگیری قرار گرفت.

وی گفت: عمده این تخلفات که از سوی هواداران نامزدها انجام شد، مربوط به ارسال پیامک‌های دروغین مبنی بر انصراف برخی از کاندیداها برای حضور در انتخابات مجلس نهم بود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی تأکید کرد: مردم در نخستین ساعات رأی‌گیری باید پای صندوق‌های رأی حاضر شوند تا هم فرصت سوءاستفاده تبلیغاتی به دشمن ندهند و هم اینکه از ازدحام جمعیت در آخرین ساعات رأی‌گیری جلوگیری شود.

وی افزود: به مردم توصیه می‌کنم برای اینکه انتخابات در همان دور اول نتیجه‌اش معلوم شود، تعرفه‌ها را به صورت کامل پر کنند و به 5 نماینده رأی بدهند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول