اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احتمال کولاک در روزهای آخر سال

کردستان غرق باران رحمت / برف در کردستان تا هفته آینده می‌بارد‌

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان هواشناسی کردستان گفت: بارش برف و باران که از روز گذشته وارد استان کردستان شده تا دوشنبه هفته آینده همچنان ادامه دارد.

کردستان غرق باران رحمت / برف در کردستان تا هفته آینده می‌بارد‌

محمدطالب حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بر اساس آخرین وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی استان در حال حاضر بارش برف و باران در تمام نقاط استان کردستان گزارش شده است.

وی از بروز مه و احتمال کولاک در سطح استان خبر داد و افزود: در پی بارش برف و باران بروز مه و کولاک برف در گردنه‌های سخت‌گذر و صعب‌العبور و برف‌گیر استان از جمله گردنه ژالانه، هه‌وه‌تو و زرینه اوباتور در شهرستان دیواندره وجود دارد.

رئیس سازمان هواشناسی کردستان در ادامه تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی میزان بارش برف و باران در استان امروز و فردا مساعد و مناسب خواهد بود.

حیدری از کاهش دمای هوای استان کردستان در چند روز آینده خبر داد و اضافه کرد: دمای هوای استان از جمعه جاری تا سه‌شنبه آینده به تدریج کاهش می‌یابد.

وی بیشترین میزان بارش‌های برف و باران در نقاط مختلف استان را مربوط به شهرستان مریوان با 19 میلیمتر عنوان کرد و بیان داشت: در شهر قروه میزان بارندگی قابل ملاحظه نبوده است.

رئیس سازمان هواشناسی کردستان بیشترین میزان ارتفاع برف را شهر زرینه با 56 سانتیمتر و هزارکانیان با 45 سانتیمتر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در شهرهای کامیاران و سقز بارش برف خفیف، بیجار غبار، زرینه رگبار برف، مریوان و بانه بارش برف، قروه کولاک برف، سنندج مه رقیق و هزارکانیان بارش برف شدید گزارش شده است.

حیدری میزان ارتفاع برف در 24 ساعت گذشته در شهرهای مریوان 6 سانتیمتر، قروه و کامیاران و بیجار یک سانتیمتر، سقز 3 سانتیمتر و شهر بانه 23 سانتیمتر عنوان کرد و بیان داشت: میزان بارندگی در سنندج 2 میلیمتر، بیجار یک میلیمتر، زرینه 3 میلیمتر، مریوان 19 میلیمتر، بانه 7 میلیمتر، هزارکانیان 8 میلیمتر و کامیاران 4 میلیمتر بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در قروه و هزارکانیان سرعت باد 10 متر بر ثانیه گزارش شده است.

رئیس سازمان هواشناسی کردستان در ادامه افزود: بر اساس آخرین وضعیت هواشناسی اکثر نقاط استان شاهد بارش برف و باران است و این موج به صورت متناوب ادامه دارد.

حیدری به وضعیت ناسالم بودن هوای امروز سنندج و گردو غبار موجود اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود این گردوغبار با ورود موج بارش‌زا از اوایل صبح دیروز آلاینده‌های موجود در هوا کاهش یافت.

وی به آمادگی پرسنل هواشناسی کردستان امروز  12 اسفندماه جاری در روز انتخابات اشاره کرد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول