اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احتمالا سه شنبه انجام شود

چهارمین سفر هیئت دولت به خوزستان

خبرگزاری فارس: چهارمین سفر هیئت دولت به استان خوزستان در ادامه سفرهای استانی احتمالا سه شنبه هفته آینده انجام خواهد شد.

چهارمین سفر هیئت دولت به خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پرویز‌پور فرخی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ظهر امروز در جلسه ثبت آثار معنوی و یادمان‌ها در استانداری خوزستان گفت: زمزمه‌هایی مبنی بر انجام چهارمین سفر هیئت دولت به خوزستان در سه شنبه هفته آینده شنیده شده است.

وی گفت: در همین راستا با اداره میراث فرهنگی خوزستان برای آماده سازی یادمان‌های دفاع مقدس به منظور انجام سفر دولت مکاتباتی شده است.

پیش از این نیز استاندار و برخی مسئولان اجرایی در استان از انجام سفر دولت به خوزستان دردهه فجر خبر داده بودند که با گذشت این ایام هنوز این سفر انجام نشده است.

سفر نخست دولت به خوزستان در شرایطی اواخر سال 85 انجام شد که لایحه بودجه سال 86 به مجلس رفته بود و عملاً سال 86 امکـان تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های مصوب می‌سر نشد و ازسال 87 با تخصیص 18 هزار میلیارد ریال و در سال 88 با تخصیص 6 هزار میلیارد ریال روند اجرای طرح‌ها تسریع یافت.

در سفر دور دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به خوزستان که در تاریخ 27 آذر 87 انجام شد 325 مصوبــه در قالب هزار و 324 طرح با اعتبار مورد نیاز 165 هزار میلیارد ریال در زمینـه‌های مختلف عمرانی، فرهنگــی آموزشی، ورزشی، زیربنایی، مالی، اعتباری، بهـداشتی و درمانی به تصویب رسید.

در سومین سفر هیئت دولت به خوزستان در23 دی ماه 1388، تعداد 200 طرح برای حل مشکلات استان خوزستان به تصویب رسید.

استان خوزستان با مساحت 64 هزار کیلومتر مربع در جنوب غربی ایران قرار دارد؛ این استان با جمعیت 4 میلیون و 274 هزار نفـر دارای 23 شهـرستان، 54 شهر، 51 بخش و 129 دهستان است؛ حدود 68 و نیم درصد مردم خوزستان شهرنشین و بقیه روستایی و عشایری هستند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول