اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل تاکید کرد

تبلور معماری ایرانی در ساخت مدارس اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل بر تبلور معماری اصیل ایرانی و اسلامی در ساخت مدارس استان اردبیل تاکید کرد.

تبلور معماری ایرانی در ساخت مدارس اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور وحدتی‌پور پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مدرسه 18 کلاسه راه کلخوران اردبیل اظهار داشت: هدف ما از ساخت مدارس، تنها درست کردن چهار دیواری برای تحصیل دانش‌آموزان نیست بلکه ما قصد داریم تا دانش‌آموزان ما معماری اسلامی را نیز در ساخت این مدارس تجربه کنند.

وی با بیان اینکه ضروری است تمام متدهای معماری اسلامی در ساخت بناهای آموزشی متجلی شود، افزود: در ساخت آموزشگاه‌ها به ویژه در اردبیل بنا داریم علاوه بر تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز زمینه را برای داشتن مدارس و طراحی منحصر به فرد ایرانی و اسلامی فراهم کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از ارسال 9 طرح از استان اردبیل به همایش "مدرسه ایرانی، معماری ایرانی" خبر داد.

وی ادامه داد: همایش "مدرسه ایرانی، معماری ایرانی" تبلور تمام معماری مدارس کشور است و این همایش در به روز شدن اطلاعات معماری همکاران و ارتقای دید معماری موثر است.

این مسئول ابراز داشت: مدرسه نمایی نیست که فقط افراد فنی به تنهایی، خوبی و بدی آن را طبق محاسبات بسنجند بلکه باید افراد عادی بدون اطلاعات فنی و با سواد بصری معمولی آنها را بپذیرند به همین خاطر ما این دیدگاه‌‌ها را بررسی و مهندسی ارزش و مجدد می‌کنیم.

وحدتی‌پور تصریح کرد: مخاطبان ما که دانش‌آموزان، معلمان و در نهایت مردم هستند باید بتوانند از مهندسی، شکل، فرم، رنگ و سایر پارامترهای ساختمان لذت ببرند و ما وظیفه داریم از هر جهت طراحی مدارس را چه از نظر فنی و سازه‌ای و چه از نظر معماری مورد ارزیابی قرار داده و مکانی را بسازیم تا مخاطبان ما حداکثر استفاده را ببرند.

وی افزود: معماری خوب مدرسه ارزش بافت شهری یک منطقه را می‌تواند بالا ببرد و در معماری داخلی مدرسه نیز این تفکرات و ایده‌ها را باید پیاده کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل در پایان ابراز داشت: با استفاده از طرح‌های جدید، سبک و زیبا می‌توان هم به بافت شهری و هم به نظام آموزشی و دانش‌آموزان کمک اساسی کرد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول