اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بهارک شاهرخی

"حمله ‌حیدری" بمانعلی راجی‌ در کرمان تصویرسازی شد

خبرگزاری فارس: مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کرمان گفت: کتاب «حمله ‌حیدری» ملابمانعلی راجی‌ کرمانی توسط بهارک شاهرخی در کرمان تصویرسازی شد.

"حمله ‌حیدری" بمانعلی راجی‌ در کرمان تصویرسازی شد
نرگس صاحب‌اختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: «حمله ‌حیدری» ملابمانعلی راجی‌ کرمانی توسط بهارک شاهرخی در کرمان تصویرسازی شد.
صاحب‌اختیاری بیان داشت: کتاب "حمله حیدری" در قالب 12 تابلو با ابعاد 100 در 70 سانتی‌متر تصویرسازی شده است.
وی با اشاره به عملکرد 9 ماهه واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کرمان در سال جاری بیان کرد: در این مدت هفتمین دوره جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی، کارگاه آموزشی تذهیب و کلاس‌های تابستانه خوشنویسی برگزار شد.
صاحب‌اختیاری از برگزاری نشست‌های عکاسی با حضور عکاسان حوزه هنری هر دو هفته یک بار و راه‌اندازی باشگاه عکاسان جوان حوزه هنری استان کرمان خبر داد و بیان کرد: نشست‌های عمومی عکاسان در سینما اندیشه برگزار می‌شود.
صاحب‌اختیاری برپایی کارگاه‌های آموزشی حجم، گرافیک و نقاشی با موضوع ایران 1404، نمایشگاه پوسترهای اسماء الحسنی در نگارخانه مهر و تشکیل کارگروه کاریکاتور و برگزاری نشست‌های هفتگی کاریکاتوریست‌ها را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در 9 ماه گذشته برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: پنجمین سوگواره بوم سرخ نیز در سال جاری در کرمان برگزار شد که تولید 42 اثر نقاشی عاشورایی خروجی این سوگواره بود.
صاحب‌اختیاری برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی در خانه عکاسان ایران در تهران را از دیگر برنامه‌های واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کرمان در 9 ماه گذشته ذکر و بیان کرد: 12 عکاس به صورت ثابت با باشگاه عکاسان جوان در ارتباط هستند.
وی تصریح کرد: کتاب تاریخی حمله ‌حیدری ملابمانعلی راجی‌ کرمانی در کرمان تصویرسازی شد و بهارک شاهرخی هنرمند کرمانی، تصویرسازی این کتاب را انجام داد.
صاحب‌اختیاری با بیان اینکه برای تصویرسازی این کتاب از تکنیک آکرولیک روی بوم استفاده شده است، افزود: کتاب حمله حیدری در قالب 12 تابلو با ابعاد 100 در 70 سانتی‌متر تصویرسازی شد.
وی عنوان کرد: تابلوهای مذکور تلفیقی از نقاشی سنتی ایرانی و نقاشی مدرن با تکیه بر ادبیات کهن ایران است.
صاحب‌اختیاری افزود: کتاب حمله‌ حیدری به زبان شعر است و اشعار آن از ولادت حضرت محمد (ص) آغاز و تا ولادت سایر ائمه اطهار (ع) ادامه دارد.
صاحب‌اختیاری گفت: 12 تابلوی تصویرسازی شده از کتاب حمله‌ حیدری در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.
وی بیان داشت: واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری در رشته‌های عکاسی، نقاشی، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، گرافیک و هنرهای سنتی شامل تذهیب و نگارگری فعالیت می‌کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول