اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور بین‌المللی والیبال ایران:

فشردگی بازی‌ها برای داوران والیبال خسته‌کننده است

خبرگزاری فارس: داور بین‌المللی والیبال کشورمان که دیدار کاله مازندران و پیکان را سوت زد، گفت: فشردگی بازی‌های لیگ برتر والیبال به داوران نیز فشار می‌آورد.

فشردگی بازی‌ها برای داوران والیبال خسته‌کننده است

محمد شاهمیری پس از پایان قضاوت دیدار حساس پیکان تهران و کاله مازندران در چارچوب بازی معوقه هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آمل گفت: بازی خوب و تماگرپسندی را از دو تیم برتر و پرمهره والیبال کشورمان شاهد بودیم.

وی با اعلام اینکه به نظر من عامل اصلی پیروزی کاله بهروز عطایی سرمربی این تیم بود، بیان داشت: عطایی ترکیب خوبی را وارد زمین کرد و در چیدمان ادامه آن نیز موفق بود، تایم‌های به موقعی درخواست کرد و تعویض‌های خوب و به موقعی داشت.

شاهمیری با اشاره به اینکه در حالی کاله چهار بر صفر در گیم چهارم از حریف تهرانی خود عقب بود با درایت کادر فنی نتیجه نهایی را از آن خود کرد، گفت: در پایان این تیم توانست با نتیجه سه بر صفر پیروزی راحت خانگی را برای خود رقم بزند.

وی با اعلام اینکه تماشاگران آملی نیز در این دیدار از بهترین‌های مسابقه بودند، بیان داشت: تشویق بی‌امان و منظم تماشاگران که از بزرگترین حامیان والیبال کشورمان هستند در نوع خود ستودنی بود زیرا تماشاگران آملی بسیار فهیم و با ادب هستند و بیشتر از بازی از عملکرد تماشاگران لذت بردم.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس که در مورد علت‌های موفقیت قضاوت شاهمیری و بدون حاشیه بودن آن در چند بازی که در آمل برگزار شد، ابراز داشت: با برنامه‌ریزی منظم برای هر دیدار و سوت زدن در آن وقت می‌گذارم و برای این دیدار نیز از روز قبل مسابقه به آمل آمده بودم و در این شهر استراحت کردم و با حاضر شدن در سر تمرینات دو تیم، سالن مسابقه را آنالیز کردم.

شاهمیری با اعلام اینکه از قبل تصویرسازی ذهنی مطلوبی را از دیدارهایی که قرار است سوت بزنم ایجاد می‌کنم، گفت: این امر باعث می‌شود تا با تیم‌ها رابطه صمیمانه‌ای ایجاد کنم و در مجموع لیگ برتر تاکنون به هیچ حاشیه‌ای برنخوردم.

داور بین‌المللی والیبال کشورمان که دیدار کاله مازندران و پیکان را سوت زد، در مورد فشردگی لیگ برتر تصریح کرد: لیگ برتر امسال نسبت به سال گذشته بهتر بوده ولی مقداری فشردگی آن علاوه بر بازیکنان به داوران نیز فشار آورد.

شاهمیری با بیان اینکه خود را از خانواده والیبال می‌دانم، اضافه کرد: یکشنبه در کاشان قضاوت داشتم و چهارشنبه در آمل حاضر بودم، باید برای قضاوت از زندگی و کار شخصی‌مان بزنیم و خستگی راه را به همراه داشته باشیم البته داوران ما در قضاوت حرفه‌ای هستند ولی در امکانات حرفه‌ای نیستیم.

وی با تاکید اینکه کارمند شهرداری شهریار تهران است، گفت: پیش‌بینی تیم‌های فینالیست بسیار سخت و مشکل است زیرا فینال سختی را خواهیم داشت.

شاهمیری با اعلام اینکه به هیچ وجه نتیجه و تیم‌های فینالیست را پیش‌بینی نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: چون با وجود تیم‌های قدرتمند و حرفه‌ای در بالای جدول این کار ممکن نیست.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول