اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راین:

شیوه‌های فعلی تربیت ناکارآمد است

خبرگزاری فارس: امام جمعه راین گفت: شیوه‌های فعلی تربیت ناکارآمد است و مربی تربیتی باید حداقل بین 10 تا 20 کتاب در زمینه مسائل تربیتی مطالعه کنند و روحیه دانش‌آموزان را بشناسد.

شیوه‌های فعلی تربیت ناکارآمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از راین، حجت‌الاسلام حمید اسماعیل‌پور صبح امروز در مراسم تجلیل از مربیان پرورشی به مناسبت هفته امور تربیتی با بیان اینکه مربیان باید در کار خود ریزبین و دقیق باشند، اظهار داشت: مربیان باید از امکانات روز حداکثر بهره را ببرند.

وی مقدمات تربیت را عقل و قدرت تعقل بیان کرد و افزود: عقل موهبتی است که خداوند به انسان عطا کرده است.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: محیط نیز از دیگر عواملی است که در تربیت بسیار مؤثر است و شامل مدرسه خانه و جامعه می‌شود.

امام جمعه راین در بیان ضرورت تربیت به نقل از امام علی (ع) گفت: نیاز مردم به ادب نیکو بیش از طلا و نقره است.

اسماعیل‌پور زمان تربیت را با ذکر روایت از امام علی (ع) زمانی ذکر کرد که هنوز قساوت قلب پیدا نشده و بیان داشت: شخصیت افراد تا زمانی که شکل نگرفته، قابل تربیت است.

امام جمعه راین راه تربیت را توجه به تاریخ گذشتگان و نعمت‌های الهی ذکر کرد و به کمال رسیدن و اخلاق خوب را از آثار تربیت دانست.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه یکی از مقدمات تربیت، مربی است از مربیان خواست تا قالب‌های موجود را بشکنند و با استفاه از تکنولوژی تمام سعی و تلاش خود را برای تربیت دانش‌آموزان به کار گیرند.

وی با تأکید بر مطالعه و ناکارآمد دانستن شیوه‌های فعلی تربیت گفت: مربی باید حداقل بین 10 تا 20 کتاب در زمینه مسائل تربیتی مطالعه کنند و روحیه دانش‌آموزان را بشناسد.

علیرضا غیاث‌الدینی رئیس اداره آموزش و پرورش راین نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمت مربیان سطح فعالیت‌های پرورشی در منطقه راین را مثبت ارزیابی کرد و از مربیان خواست تا همیشه فعالیت‌های خود را ارزیابی کنند و در بهبود کیفیت آنها بکوشند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول