اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان:

سارق اینترنتی یک شرکت بیمه گیلان دستگیر شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری سارق حجم دانلود اینترنت پرسرعت یک شرکت بیمه در این استان خبر داد.

سارق اینترنتی یک شرکت بیمه گیلان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی عصر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان چگونگی دستگیری سارق اینترنتی را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان هویت سارق حجم دانلود اینترنت پرسرعت یک شرکت بیمه در رشت را فاش کردند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان ادامه داد: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی مدیر عامل یک شرکت بیمه مبنی بر اینکه از حجم دانلود اینترنت پرسرعت شرکتش به طور غیر مجاز بهره‌برداری می‌شود، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات از شاکی و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که سارق شخصی میانسال با تحصیلات دیپلم است و با به دست آوردن یوزرنیم و پسورد اینترنت پرسرعت شرکت مذکور، وقت و بی‌وقت از حجم غیرمجاز به دست آمده برای وب‌گردی و دانلود اینترنت استفاده می‌کرده و به تصور اینکه هویت وی در فضای مجازی مخفی مانده و قابل شناسایی نیست به عمل مجرمانه خود ادامه ‌داده است.

محمدخانی با اشاره به دستگیری این مجرم اینترنتی، اظهار داشت: با توجه به مستندات به دست آمده، حسب دستور مقام قضایی متهم به پلیس احضار شد و در  بازجویی‌های به عمل آمده، وی به بزه انتسابی اعتراف کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد.

وی، از مدیران شرکت‌های خصوصی به ویژه بیمه در سطح استان خواست به امنیت پسورد سرویس‌های اینترنتی که از مراکز ISP دریافت می‌کنند حساس باشند و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر و تعویض پسورد اینگونه سرویس‌ها اقدام کنند و پسوردی با حداقل 8 کاراکتر و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، علایم و کلیدهای تلفیقی ایجاد کنند.

این مسئول، خاطرنشان کرد: مدیران مراکز ISP نیز در واگذاری سرویس اینترنت بی‌سیم به مشتریان علاوه بر یوزر نیم و پسورد اولیه، پسورد ثانویه‌ای را به منظور جلوگیری از نفوذ و استفاده غیرمجاز افراد از حجم دانلود مشتریان خود تعبیه کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول