اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واگذاری تسهیلات با بهره صفر درصد به مالکان اتوبوس‌های دریایی

شناورهای غیراستاندارد مسافری هرمزگان از رده خارج می‌شود

خبرگزاری فارس:‌ مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در راستای رعایت حقوق مالکان، شناورهای اتوبوس دریایی مسیر قشم و بندرعباس خریداری و از رده خارج می‌‌شود، از واگذاری تسهیلات خرید شناورهای استاندارد با بهره صفر درصد به مالکان شناورها خبر داد.

شناورهای غیراستاندارد مسافری هرمزگان از رده خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر صفایی ظهر امروز در حاشیه نشست خبری در پاسخ به سئوالی پیرامون برنامه‌های جدید سازمان بنادر و دریانوردی پس از رویداد سانحه‌ای که سبب مرگ 17 نفر شد، اظهار داشت: مقرر شد که سازمان بنادر و دریانوردی در اسکله هرمز نسبت به راه‌اندازی و احداث برج کنترل با هدف ارتباط‌‌گیری با برج کنترل اسکله حقانی بندرعباس اقدام کند.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه دریا شناورهایی می‌توانند تردد داشته باشند که از استانداردها باید پیروی کنند، افزود: نیروها و شناورهای سازمان بنادر و دریانوردی در مبادی و مسیرهای رسمی دریایی، مستقر و حضور دارند و به نظارت‌های تعریف شده می‌پردازند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه تعدادی از بنادر زیرمجموعه سازمان بنادر و دریانوردی نیست و بعضاً بنادری متعلق به بنادر آزاد، بخش خصوصی و شهرداری‌هاست، افزود: حوزه نظارتی بنادر و دریانوردی استان تنها برای مبادی و محورها و مسیرهای رسمی و شناخته شده است.

صفایی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه کسی باید مانع از عبور و مرور و به ویژه حمل مسافر توسط شناورها در مبادی غیرمجاز شود، ادامه داد: ساماندهی قایق‌ها و شناورهای غیراستاندارد مسافری در محورهای دریایی استان از سال‌ها پیش توسط سازمان بنادر آغاز شده است.

وی اضافه کرد: حتی قبل از سانحه‌ای که منجر به مرگ 17 تن از هموطنانمان شد نیز، معاون دریائی بندری سازمان بنادر و دریانوردی نامه‌ای مبنی بر غیراستاندارد بودن شناورهای اتوبوس دریایی و لزوم جمع‌آوری آنها از ناوگان مسافری دریائی ابلاغ کرده بود.

به گفته صفایی مجوز جمع‌آوری این نوع شناورها در حال اخذ بود که آن واقعه ناگوار اتفاق افتاد.

این مسئول با بیان اینکه این شناورها (اتوبوس دریایی) شناورهایی ایمن و استاندارد برای حمل و نقل مسافر از طرف سازمان بنادر و دریانوردی شناخته نمی‌شوند، گفت: مصوبه خرید شناورهای اتوبوس دریایی موجود در محور بندرعباس قشم و بندرعباس هرمز و بالعکس را اخذ کرده‌ایم.

صفایی همچنین یادآور شد: مبلغ مربوط به خرید شناورها نیز مجددا در بانک به عنوان آورده اولیه مالکان شناورهای اتوبوس دریایی برای خرید شناورهای استاندارد اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های موجود در این امر طرف قرارداد با بنادر و دریانوردی هستند، ادامه داد: مالکان شناورهای اتوبوس دریایی می‌توانند به صورت چند نفره و با توجه به تسهیلات پرداختی که بهره آن صفر درصد است صاحب شناورهای استاندارد شوند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان اذعان داشت: این تسهیلات شامل تمام شناورهائی می‌شود که به نظر کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی غیراستاندارد هستند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول