اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرکز تجسس و نجات بنادر و دریانوردی هرمزگان:

عدم توجه ناخدا به هشدارها سبب غرق شدن شناور مسافربری شد

خبرگزاری فارس: مرکز تجسس و نجات اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان علت غرق شدن شناور مسافربری را عدم توجه ناخدای این شناور به هشدارها و اصول ایمنی و هم‌چنین اصرار مسافران برای حرکت در هوای نامساعد ذکر کرد.

عدم توجه ناخدا به هشدارها سبب غرق شدن شناور مسافربری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس مرکز تجسس و نجات اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ساعاتی پس از بروز حادثه غرق شدن 22 نفر از سرنشینان یک شناور اتوبوس دریایی اعلام کرد: یک فروند شناور اتوبوس دریایی با 20 سرنشین که صبح شنبه گروهی از گردشگران را به مقصد جزیره هرمز انتقال داده بود بعد از ظهر همین روز در زمان برگشت دچار حادثه شد.

این مرکز در ادامه می‌افزاید: این حادثه زمانی رخ داد که اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به دلیل طوفانی بودن هوا، شرایط اضطراری اعلام کرد.

هم‌چنین مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام اضطرار از سوی مرکز هواشناسی استان هرمزگان ساعت 9 و 45 دقیقه تردد شناورها را ممنوع اعلام کرد.

این شناور که حامل تعدادی گردشگر بود پیش از اعلام وضعیت اضطرار از اسکله حقانی خارج و در ادامه برگشت شرایط اضطراری را در نظر نگرفته بود.

مرکز تجسس نجات اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ادامه می‌دهد: ساعت 16 و 15 دقیقه بعد از ظهر شنبه اول بهمن‌ماه ناخدای شناور با تماس با مرکز کنترل اعلام کرد که موتور شناور از کار افتاده است و درخواست کمک کرد.

این شناور 15 دقیقه بعد از خروج از جزیره هرمز دچار حادثه شد.

در ادامه آمده است: با اعلام اضطرار این شناور گروه‌های امدادی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند تا شناور مذکور را در هوای طوفانی یاری کنند.

مرکز مذکور در ادامه می‌‌افزاید: این حادثه به علت عدم توجه ناخدای اتوبوس دریایی و هم‌چنین اصرار مسافران رخ داد و پس از حضور گروه‌های امدادی تاکنون پنج نفر نجات و تلاش برای یافتن سایر مسافران ادامه دارد.

هم‌چنین علاوه بر شناورهای اداره‌کل بنادر و دریانوردی، اکیپ بسیج، هلال احمر، استانداری، دریابانی نیروی انتظامی در دریا و خشکی مشغول جستجو هستند.

انتهای پیام/ک10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول