اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از بروجرد گزارش می‌دهد

مردم بروجرد در انتخابات ‌مجلس حضور گسترده خواهند داشت

خبرگزاری فارس: مردم و مسئولان بروجردی اعلام کردند در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور گسترده داریم.

مردم بروجرد در انتخابات ‌مجلس حضور گسترده خواهند داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، هیچ نظامی بهتر از نظام انتخاباتی نمی‌تواند ثبات مملکت را حفظ نماید و تغییر و تحولات الزامی آنرا سامان دهد و برای حل مسائل سیاسی و اجتماعی کشور هیچ محلی بهتر از انتخابات نیست.

یک استاد دانشگاه بروجرد به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: مجلس به عنوان جایگاهی برگرفته از آرای مردم است و این از مولفه‌های مردم‌سالاری است.

امین روزبه اظهار داشت: قانون اساسی، مقرر می‌دارد، که در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکاء آرای عمومی و از راه انتخابات اداره شود و به همین منظور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور گسترده خواهند داشت .

وی بیان کرد: امروزه در تعدادی از کشورهای جهان مردم در امور داخلی کشور مشارکت دارند و این امر در کشور جمهوری اسلامی ایران پرشورتر از هر کشوری برگزار می‌شود.

یک دانشجوی رشته کامپیوتر این گونه می‌گوید: انتخابات تلفیق دینداری و مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران است.

افشین درویشی تصریح کرد: همه ما با شرکت در انتخابات که یک وظیفه شرعی می باشد در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور داریم.

وی ادامه داد: حضور ملت ایران در انتخابات و انتخاب نماینده شایسته باعث می شود، که دشمن در برنامه‌های خود دچار تزلزل شده  و ضربه سختی را به دشمنان وارد می‌شود.

رئیس شورای شهر بروجرد گفت: فرد توسعه یافته فردی است، که به حقوق فردی و اجتماعی خود آگاه و نسبت به حفظ و حراست آن حساس است.

پروین صادقی‌نژاد افزود: یکی از حقوق اجتماعی و فردی ما حق انتخاب شدن و انتخاب کردن است.

وی خاطر نشان کرد: بین شرکت در انتخابات با مشارکت در انتخابات تفاوت وجود دارد و ماباید فعالیت‌هایمان را از شرکت در انتخابات به سمت مشارکت در انتخابات ارتقا‌ دهیم.

صادقی‌نژاد یاد آورشد: شرکت در انتخابات یک اقدام فردی، مقطعی و زودگذر است، اما مشارکت در انتخابات یک کار گروهی، محلی و دارای یک دوره زمانی است.

وی اضافه کرد: حضور آگاهانه در انتخابات تنها در قالب مشارکت در انتخابات معنا پیدا می‌کند و نه فقط فرد در انتخابات شرکت کند.

صادقی‌نژاد افزود: انتخابات یک ابزار سیاسی است که شیوه درست و صحیح استفاده از این ابزار تنها با مشارکت امکان پذیر است و راه به مقصود می‌برد یعنی تعامل، همکاری و هم‌فکری براساس دغدغه و دیدگاه مشترک، ما به عنوان یک شهروند حق داریم در عرصه‌های مختلف انتخاباتی خود را در معرض انتخاب قرار دهیم و کاندید شویم و هم حق داریم در انتخاب دیگران مشارکت فعال داشته باشیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول