اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح یزدی:

حضور در انتخابات مرتبه‌ای از حفظ نظام است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شرکت در انتخابات نمایانگر علاقه مردم به نظام است، گفت: حضور در انتخابات مرتبه‌ای از حفظ نظام تلقی می‌شود.

حضور در انتخابات مرتبه‌ای از حفظ نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار همسران کارکنان پایوران عملیاتی سپاه علی بن ابیطالب(ع) و مربیان تربیتی شهرستان بادرود با اشاره به در پیش بودن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رسانه‌های ملی و گروهی به اندازه کافی درباره اهمیت انتخابات روشنگری کردند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد برنامه‌ریزی دشمنان علیه نظام اسلامی اظهار داشت: شرکت باشکوه در انتخابات این دوره مجلس با فرض اینکه دشمنان طرح‌هایی در دست داشته و در صدد اجرای آنها هستند، می‌تواند آنها را در تصمیمات خود متزلزل کند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: حضور در انتخابات نمایانگر میزان علاقه مردم به نظام است و شکی نیست که این حضور مرتبه‌ای از حفظ نظام تلقی می‌شود.

وی با اشاره به فرموده امام راحل در مورد وجوب حفظ نظام اسلامی گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی به وسیله حضور در انتخابات میسر می‌شود.

مصباح یزدی با بیان اینکه شرکت در انتخابات هرچند واجب است اما کافی نیست، افزود: در این انتخابات یک واجب دیگر هم داریم و ان انتخاب اصلح است، یعنی کسی را انتخاب کنیم که بتواند برای این نظام بهتر کار کند و حضور او برای حفظ ارزش‌های اسلامی موثر باشد.

وی تاکید کرد: صرف حضور در انتخابات هرچند تکلیف واجب است اما کافی نیست و واجب دوم است که تاثیرگذار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر در تشخیص اصلح کوتاهی کنیم، واجب دوم را عمل نکردیم و مدیون نظام و خون شهدا خواهیم بود و روز قیامت از ما بازخواست خواهد شد.

وی با ذکر این مطلب که سرنوشت آینده کشور در دست نمایندگان مجلس است، گفت: اگر بنابر قوم و خویشی و آشنائی با یکی از کاندیداها به وی رای دهیم هرچند می‌دانیم که او اصلح نیست، به مصالح ملت و نظام خیانت کردیم و اگر برخوردی با ارزش‌های اسلامی داشته باشد به اسلام خیانت کردیم.

مصباح یزدی با بیان اینکه انتخاب نماینده مجلس باید از روی شناخت باشد، ابراز کرد: صرف نماز خواندن کافی نیست آنچه بیشتر در صحنه سیاست مهم است، بصیرت دینی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه شناخت اصلح راه‌های مختلفی دارد، گفت: نخستین راه مراجعه به سوابق شخص است هرچند مطمئن‌ترین راه نیست اما یکی از علائم است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تحقیق از مطلعان و دوستان را از دیگر راه‌های شناخت اصلح برشمرد و گفت: برای اکثریت مردم که شناخت مستقیم افراد برایشان امکان ندارد، می‌توانند از کسی که اطلاع کافی در این زمینه دارد سئوال کنند.

وی با اشاره به جریان فتنه 88 گفت: البته این شناخت صد در صد نیست و گاهی امکان اشتباه هم وجود دارد، به طور مثال من هیچ‌گاه باور نمی‌کردم سران فتنه با توجه به شناخت 30 ساله‌ای که از آنها داشتم دست به چنین اقدامی بزنند.

مصباح یزدی تصریح کرد: همین مسئله زمینه‌ای شده است تا کسانی در صدد بیایند عده‌ای خاص را به عنوان اصلح معرفی کنند هرچند که معرفی و شناساندن اصلح نیز خود یک وظیفه است.

وی با اشاره به تشکیل گروه‌های مختلف سیاسی و ارائه لیست‌های مختلف از جانب این احزاب و گروه‌ها اظهار داشت: ما به همه حسن ظن داریم و این اقدامات را به پای احساس وظیفه شناسی آنها می‌گذریم اما در مجموع باید پس از جمع این نظرات ببینیم اطمینان ما به کدام بیشتر است تا به او رای دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر کسی خودش یقین کرد که کدام یک اصلح است باید به یقین خود عمل کند اما اگر شناخت صحیحی از کسی ندارد می‌تواند با دیگران مشورت کند که در این میان شناخت معرفی کننده مهم است.

وی تاکید کرد: تقوا، بی غرضی و داشتن سوابق درخشان از جمله ویژگی‌های کسانی است که نظرشان برای ما در معرفی اصلح حجت است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول