اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نزدیک شدن به موعد انتخابات

شرق هرمزگان در تکاپوی راهی کردن یک نماینده به بهارستان است

خبرگزاری فارس: با نزدیک شدن به 12 اسفند و انتخابات مجلس نهم، شرق هرمزگان نیز در تکاپوی راهی کردن یک نماینده به بهارستان است.

شرق هرمزگان در تکاپوی راهی کردن یک نماینده به بهارستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، با گذشت شش روز از آغاز فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی کاندیداها تقریبا همه اقشار جامعه به نحوی با مقوله انتخاب فرد یا افرادی آن هم برای تصمیم گیری امور کشور  درگیر هستند.

خبرنگار فارس با مراجعه به تعدادی از افراد طیف‌های مختلف نظرات آنان را در خصوص ویژگی یک نماینده مجلس و انتظار مردم از آنها را جویا شد.

حکیمه ذاکری کارشناس علوم حوزوی در گفت‌و‌گو با فارس گفت: یک نماینده مجلس علاوه بر اینکه باید متدین و پایبند به ارزش‌های اسلامی باشد باید از توان بالای در زمینه دفاع از حقوق مردم در مجلس برخوردار باشد.

وی عنوان کرد: شجاعت بیان حق از دیگر ویژگی‌های یک نماینده خوب است و اکنون نیز جامعه به نمایندگانی شجاع و کاردان نیاز دارد.

ذاکری با بیان اینکه نماینده باید درد مردم جامعه را شناسایی و لمس کند، ادامه داد: نماینده باید برآمده از مردم باشد نه از قشر مرفه و بی درد.

وی اضافه کرد: کسی که از سوی مردم برای ورود به خانه ملت انتخاب می‌شود باید عالم و دانشمند باشد تا در برهه حساس و شرایط ویژه بتواند با درایت عمل کند.

ذاکری بیان داشت: نماینده شایسته کسی است که با صداقت در گفتار و عمل به آنچه می‌گوید حافظ منافع مردم حوزه انتخابیه خود باشد از دادن شعار بی اساس و آنچه که نمی‌تواند به آن جامه عمل بپوشاند پرهیز کند.

وی همچنین در خصوص انتظار خود از نماینده منتخب گفت: کسی که از طرف مردم به مجلس راه می‌یابد باید کمبودهای حوزه انتخابیه خود را در مجلس مطرح کند و مشقاتی را که مردم متحمل می‌شوند در مجلس بازگو کند.

این کارشناس مذهبی افزود: نماینده شرق هرمزگان باید به همه نشان دهد که مردم خطه نیلگون خلیج فارس مرزبانان شایسته‌ای هستند و نباید مشکلات آنان از دید مسئولان عالی نظام پنهان بماند.

وی ابراز داشت: مردم از نماینده کار غیرقابل انجام را انتظار ندارند، ولی دوست دارند که وکیل آنان در مجلس بودجه هر بخش حوزه انتخابیه خود را مطالبه کند.

ذاکری با اشاره به اینکه بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی گذشته، ادامه داد: مردم شرق هرمزگان به ویژه میناب می‌خواهند شهری زیبا و توام با پیشرفت و توسعه داشته باشند.

وی ضمن بیان قدمت شهر میناب ابراز داشت: هنوز به میناب توجه در خور آن نشده و توسعه شهری و نگاه ویژه در بخش عمران آن چیزی است که میناب به آن نیازمند است.

این کارشناس دینی عنوان کرد: کسی که به عنوان کاندید وارد انتخابات شده نباید هدفش فقط رسیدن به کرسی مجلس باشد بلکه داعیه دار حقوق مردم در مجلس باشد و خود را در درد و رنج مردم ذوب کند و همانند مدرس فریاد و ندایش عدالت و طلب حقوق مردم باشد.

یعقوب یزدان پناه دانشجوی دانشگاه هرمزگان نیز می‌گوید نماینده باید از میزان افت و خیز در عرصه‌های مختلف حوزه خود آگاه باشد و برای تصمیم‌گیری بهتر از بین اقشار مختلف مشاورانی زبده داشته باشد.

غلامرضا محمودی که یک کشاورز و باغدار است به خشکسالی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: خشکسالی و کمبود آب از طرفی و آفت جاروک لیموترش از سوی دیگر عرصه را بر باغداران و کشاورزان منطقه تنگ کرده و کسی که نماینده مردم می‌شود باید با رصد کردن مشکلات کشاورزان از دولت و دستگاه های زیرمجموعه آن بخواهد که مشکلات این قشر تاثیرگذار را برطرف کند.

وی ادامه داد: به طور کلی فردی که کاندیدای نمایندگی است قول و وعده‌هایی که از حیطه وظایف او خارج است و قابلیت عملی شدن ندارد را ندهد و با کنار گذاشتن منافع حزبی، گروهی و جناحی برای مردم مفید باشد.

علی پلنگی که شغلش پرستاری است، عنوان کرد: هر نماینده باید خود را در کنار سایر نمایندگان، از یک پیکره بداند.

وی بیان داشت: عرصه نمایندگی و دفاع از حقوق مردم روحیه‌ای شهید گونه می‌خواهد چرا که شهدا با نیت عشق به وطن و خدمت به کشور و مردم به جبهه‌ها رفتند و جاودانه شدند.

معصومه دادشاهی کارمند شرکتی با انتقاد از وضعیت فعلی شهر میناب به خبرنگار فارس تصریح کرد: منطقه شرق هرمزگان دارای ذخایر فراوانی است که معادن غنی شن و ماسه، دریا و بنادر مختلف و باغات و کشاورزی‌های پر رونق تنها بخشی از آن است ولی نسبت به آنچه از آن استفاده می‌شود حق مردم منطقه به نحو مطلوب ادا نمی‌شود که نماینده مجلس باید آن را مطالبه کند.

وی که معتقد است نماینده باید برای واقف بودن از اوضاع حوزه خود، بومی منطقه باشد اذعان داشت: برخورداری از سطح سواد مناسب، داشتن قدرت بیان برای دفاع از حقوق مردم از مهم‌ترین ویژگی یک نماینده است.

دادشاهی گفت: نماینده مجلس باید عاقل و  دانا باشد و از طرح‌های مفید به حال مردم دفاع کند.

وی متذکر شد: نماینده شهرستان‌های میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد  باید تلاش در راستای بازسازی شهر و ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری در اولویت کاریش باشد.

================

گزارشی از علی ذاکری

===========

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول