اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد چالوس:

ایران سهمی بزرگ در تولید فرآورده‌های دامی دارد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس گفت: ایران سهمی بزرگ در پرورش و تولید دام و فرآورده‌های دامی دارد.

ایران سهمی بزرگ در تولید فرآورده‌های دامی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، همایش منطقه‌ای استفاده از فناوری‌های نوین در تحقیقات علوم دامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برگزار شد.

معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با همکاری واحدهای لاهیجان، تنکابن، قائمشهر از سری همایش‌های منطقه‌ای خود با عنوان (استفاده از فناوری‌های نوین در تحقیقات علوم دامی) را در این واحد دانشگاهی برگزار کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس صبح امروز در این مراسم گفت: ایران سهمی بزرگ در پرورش و تولید دام و فرآورده‌های دامی داشته و در تاریخ ایران نقش این بخش در اقتصاد و اشتغال و تمرکز جمعیت بسیار مهم بوده است.

جعفر قمی افزود: امروز انسان سالم محور توسعه قلمداد می‌شود و منابع غذایی فرآورده‌های دامی به عنوان اصلی‌ترین بخش تامین‌کننده مایحتاج زندگی انسان بوده و دام سالم و نتیجه آن تغذیه سالم اهمیت ویژه و بی‌بدیلی را دارد و امروزه تحقیقات در زمینه کاربرد و تکنولوژی برای افزایش پارامترهای سلامت و رشد محصولات دامی نقش اصلی را در این بخش داشته و وظیفه دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در این زمینه غیرقابل اجتناب بوده و باید برنامه‌های تحقیقی و پروژه‌های تحقیقاتی در این بخش معطوف شود.

در ادامه سالار سینایی کرمانی با مقاله اثر استفاده از لوماشل به جای صدف دریایی در جیره جوجه‌های گوشتی بر صفات عملکردی، مسعود ابراهیمی با مقاله اثر گیاهان دارویی دارچین، فلفل، زنجبیل و زیره سبز بر افزایش وزن، غذای مصرفی و ضریب تبدیل غذایی جوجه‌های گوشتی سویه کاب و حسین ذاکر استقامتی با مقاله بررسی مدیریت آب و دان در مزارع پرورش جوجه‌های گوشتی استان گیلان و در بخش دوم مصطفی لطفی فرخد با مقاله بررسی اثر عواملی محیطی و برآورد ضریب تصحیح صفات رشد در توده گوسفند ایران بلک، عطاله شرفی با مقاله بررسی پلی مورفیسم جایگاه ژنی 0var-drbi در جمعیت گوسفند نژاد عربی، سید علیرضا رضوی با مقاله تعیین فراوانی‌های آللی و ژنوتیپی ژن استرونیل کوآدی استراز در گاوهای نژاد مازندرانی و در بخش سوم اباذر کریمی با مقاله اثرات سطوح بالای پروتئین جیره در اواخر دوره آبستنی میش‌های افشاری بر روی تولید و ترکیب آغوز و میزان زنده‌مانی بره‌ها، محمدرضا ابراهیمی با مقاله اثر تغذیه چربی محافظت شده بر متابولیت‌های خونی گوسفند نژاد زل مازندرانی و وحید عطایی با مقاله قابلیت هضم ظاهری و تجزیه‌پذیری شبکه‌ای پودر هسته خرمای فرآوری شده با هیدروکسید سدیم به ایراد سخن پرداختند.

محمدرضا پورعلمی دبیر علمی همایش نیز طی سخنانی اذعان داشت: 82 مقاله به همایش ارسال شد که 9 مقاله به‌صورت سخنرانی و 20 مقاله به‌صورت پوستری و بقیه به‌صورت چاپ کامل صورت پذیرفت.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول