اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بجنورد:

حوزه انتخابیه بجنورد 34 هزار رأی اولی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار بجنورد گفت: حوزه انتخابیه بجنورد متشکل از شهرستان‌های، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و بجنورد 34 هزار و 111 رأی اولی دارد.

حوزه انتخابیه بجنورد 34 هزار رأی اولی دارد

سیدمحمد پاکمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بر همین اساس بجنورد 18 هزار و 193، راز و جرگلان 5 هزار و 613، مانه و سملقان 6 هزار و 239 و شهرستان‌های گرمه و جاجرم 4 هزار و 66 رأی اولی دارد.

وی اضافه کرد: در سطح خراسان شمالی 58 هزار و 540 نفر به عنوان رأی اولی برای نخستین بار در انتخابات مجلس نهم شرکت می‌کنند که حوزه انتخابیه بجنورد با حدود 60 درصد بیشترین تعداد رأی اولی‌ها در بین حوزه‌های انتخابیه استان را دارد.

* نامه‌ای به نامزدهای تأیید صلاحیت شده نرسیده است

پاکمهر در ادامه با تأکید بر اینکه تا این لحظه هیچ نامه‌ای مبنی بر تأیید صلاحیت نامزدهای جدید به حوزه انتخابیه بجنورد نرسیده است، گفت: بر همین اساس کماکان تعداد نامزدهای انتخاباتی در بجنورد 12 نفر است.

وی تصریح کرد: البته در صورت ارسال نامه رسمی از سوی شورای نگهبان احتمال افزایش نامزدها وجود دارد.

نماینده عالی دولت در بجنورد در پاسخ به پرسشی مبنی بر دریافت گزارش‌ها از تأیید صلاحیت یکی از نمایندگان دوره‌های قبل بجنورد برای شرکت در انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: تا این لحظه هیچ‌گونه نامه‌ای از سوی شورای نگهبان ارسال نشده، لذا این موضوع از سوی فرمانداری تأیید نمی‌شود.

* دیوارنویسی، تخلف انتخاباتی برخی از نامزدهای بجنورد

فرماندار بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه تعداد تخلفات انتخاباتی نسبت به دوره‌های قبل کاهش چشمگیری در این حوزه انتخابیه داشته است، گفت: بعضاً دیوارنویسی تخلفات نامزدهای انتخاباتی را تشکیل می‌دهد.

وی اظهار داشت: با تذکرهایی که به نامزدها و طرفداران آنان داده شده این موارد نیز از سوی نامزدها مورد توجه قرار گرفته است.

پاکمهر تصریح کرد: هم اکنون فضای مناسبی برای برگزاری پرشور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه فراهم است.

حوزه انتخابیه بجنورد متشکل از شهرستان‌های مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و بجنورد دارای دو کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/و۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول