اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

ظرفیت‌های بالقوه همکاری میان ترکیه و تبریز در حال شکوفایی است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برای توسعه روابط و همکاری‌های متقابل میان ارزروم و تبریز وجود دارد و این ظرفیت‌ها در حال شکوفایی است.

ظرفیت‌های بالقوه همکاری میان ترکیه و تبریز در حال شکوفایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در آیین همنوایی ارزروم و تبریز در تالار اندیشه مجتمع رفاهی و تفریحی "ائل‌گلی" از عزم جدی مدیریت استان و دیگر مسئولان آذربایجان‌شرقی و مدیریت شهری تبریز برای تقویت و گسترش همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، سرمایه‌گذاری و دیگر همکاری‌ها با شهرهای مختلف کشور ترکیه خبر داد و گفت: این هدف در راستای هم‌افزایی متقابل و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه دو طرف در حال پیگیری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشترکات متعدد موجود بین مردم دو کشور ایران و ترکیه گفت: ما زبان، دین، فرهنگ و تاریخ مشترکی داریم و این ظرفیت‌ها کمک می‌کند تا روند توسعه مناسبات دو طرف تسریع شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به جوسازی و جنجال‌آفرینی‌های رسانه‌ای غرب و آمریکا بر علیه ایران اسلامی و تروریست معرفی‌ کردن ملت و دولت ایران نزد افکار عمومی جهان، تبادل هیأت‌های کاری و اقتصادی کشورهای دوست و همسایه و سفر گروه‌های مختلف به ایران را زمینه‌ساز آشنایی هرچه بیشتر کشورها با واقعیت‌های موجود در ایران دانست و گفت: آمریکا و غرب در حالی ما را به حمایت از تروریسم و خشونت متهم می‌کنند که خود عامل اصلی جنگ و خونریزی در جهان و ترور هستند و ایران به واسطه اقدامات تروریستی متعدد آن‌ها طی سال‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین قربانیان تروریسم جهانی بوده است.

علیرضابیگی، ترور‌ دانشمندان هسته‌ای ایران اسلامی طی سال‌های اخیر را نمونه بارز ددمنشی و خشونت‌طلبی غرب و آمریکا برشمرد و افزود: افکار عمومی جهان با وجود تبلیغات منفی غرب علیه ایران، واقعیت‌های موجود را می‌بینند و هیچ‌گاه تحت تأثیر این جوسازی‌ها قرار نگرفته‌اند.

وی همچنین با بی‌اثر خواندن تحریم‌های سال‌های اخیر آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن در روند پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی، این تحریم‌ها را زمینه‌ساز اقتدار و خودباوری ملی ایران دانست و افزود: برخلاف تصور آمریکا و غرب، ایران اسلامی امروز نه تنها به خاطر تحریم‌های اعمالی منزوی و تضعیف نشده، بلکه با عبور از تحریم‌ها خود به عامل تحریمی برای اروپا و آمریکا تبدیل گردیده و با تحریم نفتی اخیر فرانسه و انگلیس زمینه‌ساز بروز مشکلات متعدد در این کشورها شده است و امروز این ایران است که سیاست‌گذار اصلی در منطقه به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با ابراز خرسندی از سفر مقامات عالی‌رتبه ارزرومی و نخبگان و چهره‌های فرهنگی هنری این شهر به تبریز خواستار تقویت و گسترش روابط دوجانبه شد و از جدیت مدیریت ارشد استان و نیز مدیریت شهری تبریز برای تحقق توسعه همکاری‌های متقابل خبر داد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول