اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌منظور بهره‌برداری از مسکن مهر

رئیس جمهور فردا به پاکدشت سفر می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: رئیس جمهور به‌منظور بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر فردا به پاکدشت سفر می‌کند.

رئیس جمهور فردا به پاکدشت سفر می‌کند

قربانعلی مقبلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از سفر رئیس جمهور به شهرستان پاکدشت خبر داد و گفت: محمود احمدی‌نژاد به ‌منظور بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر به شهرستان پاکدشت سفر کرده و همزمان با بهره‌بردای از 2 هزار واحد مسکن مهر این شهرستان، پروژه 70 هزار واحدی مسکن مهر استان تهران افتتاح می‌شود.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به مدت زمان اجرای طرح مسکن مهر شهرستان پاکدشت عنوان کرد: این طرح از اواسط سال 88 آغاز و ظرف مدت کمتر از 28 ماه 2 هزار واحد مسکن مهر احداث شده است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد واحدهای در دست احداث شهرستان پاکدشت عنوان کرد: به فضل خدا تا سه ماه نخست سال آینده 8 هزار واحد مسکن مهر این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

این گزارش حاکی است، صبح فردا با سفر رئیس جمهور به شهرستان پاکدشت پروژه 70 هزار واحدی مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرستان پاکدشت یکی از شهرستان‌های استان تهران است.

این شهرستان در جنوب شرقی شهرستان تهران در حاشیه جاده ترانزیتی تهران ـ مشهد قرار دارد و مرکز آن شهر پاکدشت است. ابتدای این شهرستان شهرک فرون‌آباد و انتهای آن شهرک صنعتی علی‌آباد است.

شهرستان پاکدشت با وسعتی معادل ۶۱۰ کیلومتر مربع حدود ۲٫۳ درصد از مساحت استان تهران را به خود اختصاص داده ‌است.

این شهرستان در سال ۱۳۷۶ طبق مصوبه هیئت وزیران از بخش به شهرستان ارتقاء و بنا بر آخرین تقسیمات کشوری مشتمل بر دو شهر و دو بخش به نام‌های بخش مرکزی و شریف‌آباد و ۶۴ روستا است که بطور پراکنده در این دو بخش واقع شده‌اند. عمده ساکنان بومی پاکدشت متشکل از طوایف و عشایر الیکایی، هداوند، ایل پازوکی، بوربور و ... است.

شهرستان پاکدشت معدن شن و ماسه و شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی متعدد دارد. ۲۳ هزار و 306 هکتار اراضی قابل کشت که بطور کلی ۱۲٫۴ درصد از کل اراضی کشاورزی استان تهران را به خود اختصاص داده باعث شده تا ۷۵ درصد از تولیدات گل استان تهران در این شهرستان کشت شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول