اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

جنگ نرم تفکر جامعه را هدف قرار می‏دهد

خبرگزاری فارس: کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: جنگ نرم در پی از پای درآوردن اندیشه و تفکر جامعه هدف است تا حلقه‌های فکری و فرهنگی آن را سست کند.

جنگ نرم تفکر جامعه را هدف قرار می‏دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی سپاه این شهرستان، علی‏رضا مصطفوی در نشست اعضای حلقه‏های صالحین پایگاه بسیج المهدی (عج) حوزه مقاومت بسیج اصناف الهادی شاهرود افزود: جنگ نرم در برابر جنگ سخت در حقیقت شامل هر گونه اقدام روانی و تبلیغات رسانه‌ای که جامعه هدف یا گروه هدف را نشانه می‌گیرد، می‏شود.

وی بیان کرد: جنگی که بدون درگیری نظامی و گشوده شدن آتش رقیب را به انفعال یا شکست وادار می‌کند، جنگ نرم است.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی، جنگ روانی، جنگ رایانه‌ای، اینترنتی، براندازی نرم، راه‌اندازی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و شبکه‌سازی را از اشکال جنگ نرم دانست.

مصطفوی با اشاره به استراتژی جدید آمریکا علیه ایران گفت: پدیده جنگ نرم که هم‌اکنون به عنوان پروژه‌ای عظیم علیه جمهوری اسلامی ایران در حال تدوین است، در شاخص‌هایی مانند ایجاد نابسامانی اقتصادی، شکل دادن به نارضایتی در جامعه، تأسیس سازمان‌های غیردولتی در حجم گسترده، جنگ رسانه‌ای، عملیات روانی برای ناکارآمد جلوه دادن دستگاه اداری و اجرایی دولت، تضعیف حاکمیت ایران از طریق روش‌های مدنی و ایجاد ناتوی فرهنگی متبلور می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: همه در جامعه مسئول هستند تا با جنگ نرم دشمن مقابله کنند و با هوشیاری لازم و بصیرت‏افزایی جامعه در بالارفتن درک مردم و بینش آنان تلاش داشته باشند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: حلقه‏های صالحین بسیج یکی از سنگرهای دفاعی و قوی در برابر این جنگ نرم است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول