اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

برگزاری همایش علمی تاریخ دوم انسانی در پاکدشت

خبرگزاری فارس: همایش علمی تاریخ پایه دوم انسانی در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

برگزاری همایش علمی تاریخ دوم انسانی در پاکدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز در ادامه همایش‌های سالانه کنفرانس علمی تاریخ، همایش علمی تاریخ سال دوم دبیرستان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت برگزار شد.

کنفرانس علمی سالانه درس تاریخ پایه دوم انسانی، با حضور دانش‌آموزان 11 گروه از مناطق نوزده‌گانه شهرستان‌های استان تهران، دبیران تاریخ پایه دوم انسانی و جمعی از سرگروه‌های تاریخ گروه‌های آموزشی شهرستان‌های استان تهران، در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت برگزار شد.

سرگروه تاریخ اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در حاشیه این همایش، در گفتگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران پیرامون سابقه و نحوۀ برگزاری این کنفرانس گفت: در این نشست، دانش‌آموزان، یک درس را انتخاب می‌کنند و در یکی از قالب‌های نمایشی، مقاله یا کنفرانس این درس را ارئه می‌کنند.

لادن رمضانی افزود: دانش‌آموزان باید در عرض 20 دقیقه اثر خود را ارائه دهند و هر چه سطح علمی کار دانش‌آموزان بالاتر باشد، امکان برنده شدن آنان بیشتر است.

وی با بیان اینکه نتایج هفته بعد اعلام می‌شود، گفت: از هر جنسیت، رتبه‌های اول تا سوم، به عنوان برگزیدگان این همایش انتخاب می‌شوند.

رمضانی، ضمن ابراز خرسندی از شرکت گروه‌های مدارس پسرانه در همایش امسال، عنوان کرد: امسال بر خلاف سال‌های پیش که فقط یک گروه از آقایان در این کنفرانس شرکت می‌کردند، سه گروه از آقایان در این دوره شرکت کردند.

وی در همین راستا ادامه داد: به علت ارائه شدن آثار بسیار سطح بالا و قوی توسط خانم‌ها، آقایان معمولا مشتاق به شرکت در این گونه همایش‌ها نیستند.

رمضانی در ادامه گفت: امسال با حضور سه گروه شرکت‌کننده از آقایان روبرو بودیم و آثار آنان از سطح کیفی مطلوبی برخوردار بود.

سرگروه تاریخ اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، این دوره را، پایان دوره معلم محوری دانست و در همین زمینه اظهار داشت: ما زمانی این کار را شروع کردیم که زمان معلم محوری بود و هدف از برگزاری این کنفرانس، نشان دادن توانایی دانش‌آموزان در زمینه ارائه دروس تاریخ سال دوم متوسطه بود.

رمضانی عنوان کرد: در این گونه همایش‌ها، ما به معلمان و دانش‌آموزان می‌آموزیم که به جای اینکه معلم وقت بیشتری را بگذارد، می‌تواند این وظیفه را به دانش‌آموز محول کند و به وسیله این ابزار، دانش‌آموز را به درس تاریخ علاقمند کند.

وی با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم دانش‌آموزان را به هیچ کاری اجبار کنیم، گفت: باید با بردن دانش‌آموزان به مکان‌های تاریخی و نشان دادن فیلم‌های تاریخی به آنان، انگیزه در این قشر ایجاد کرده و سعی کنیم رفتاری از خود ارائه دهیم که دانش‌آموزان از نمره نترسند و به درس تاریخ علاقمند شوند.

رمضانی، ضمن انتقاد از اینکه دانش‌آموزان مهم‌ترین چیزی که به نظرشان می‌آید نمره است، خطاب به مدرسین تاریخ دوره متوسطه گفت: ما باید نمره را در حاشیه قرار دهیم و مهم‌ترین قسمت و هدف این درس را یادگیری دانش تاریخ به دانش‌آموزان معرفی کنیم تا ضمن ایجاد انگیزه و علاقه در دانش‌آموزان بتوانیم زمینۀ ادامه تحصیل در این رشته را برای آنان فراهم کنیم.

انتهای پیام/و۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول