اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اروندکنار:

موضع امام عسکری (ع) در برابر دشمنان پندگویی بود

خبرگزاری فارس: موضع امام حسن عسکری(ع) در برابر دشمنان پندگویی و نصیحت بود.

موضع امام عسکری (ع) در برابر دشمنان پندگویی بود

حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان به‌مناسبت ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام یازدهم از ائمه عشر(ع) و سیزدهمین معصوم از 14 معصوم(ع)، پدر بزرگوارش امام هادی(ع) هنگام تولد فرزند، 16 سال و چند ماه بیشتر نداشت، مادرش بانویی صالحه و عارفه به نام سوسن یا حدیثه یا سلیل بود.

وی افزود: تولدش با اختلاف روایات در ماه ربیع‌الاول یا ربیع‌الاخر سال 231 یا 232 ق و بنا به اکثر روایات در مدینه اتفاق افتاده است.

امام جمعه اروندکنار تصریح کرد: مدت حیات امام به سه دوره تقسیم می‌شود، تا چهار سال و چند ماهگی امام و به قولی تا 13 سالگی از عمر شریفش در مدینه به سر برده، تا 23 سالگی به اتفاق پدر بزرگوارش در سامرا می‌زیسته؛ او و پدر بزرگوارش امام هادی (ع) در محله عسگر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی می‌کردند و به عسگری لقب یافتند و تا 29 سالگی یعنی شش سال و اندی پس از رحلت امام دهم(ع) در سامرا ولایت بر امور و پیشوایی بر ستون را بر عهده داشته است.

وی اضافه کرد: مواضع علمی او در پاسخ‌های قاطع و استوار در مورد شبهه‌ها و افکار کفرآمیز و بیان کردن حق، باورشان مناظره و گفتگوهای موضوعی و مناقشه‌ها و بحث‌های علمی، و همزمان با آن فعالیت‌ها،‌ کوشش‌های دیگر از قبیل صادرکردن بیانیه‌های علمی بوده است.

شرفی خاطر نشان کرد: برای امام از مناطق گوناگون اسلامی که پایگاههای توده‌ای او آنجا بود، به‌وسیله نمایندگان او که در آن مناطق پراکنده بودند اموال بسیار می‌بردند و امام با دقت بسیار و با روش‌های گوناگون می‌کوشیدند تا آن امر را کاملاً از چشم دولتیان بپوشاند و به نحوی پنهانی عمل کند.

وی ادامه داد: دولت عباسیان در برابر یاران امام (ع) و در پایگاه‌هایی که پشتیبان او بودند، قاطعانه و بیرحمانه ایستادگی می‌کرد و برای از میان برداشتن خط مشی و برنامه امام و اداره کردن یاران او کوشش‌های فراوان به‌عمل آورد.

امام جمعه اروندکنار بیان کرد: و اما موضع امام در مقابل آن کوشش‌ها، پندگویی بود که به یاران دلداری می‌داد و می فرمود: «تهیدست و با ما بودن، بهتر که توانگر بودن و با غیر ما بودن؛ کشته شدن با ما، بهتر که زنده بودن با دشمن! ما برای هر کس که به ما پناه آورد،‌ پناهگاهیم و برای آن کس که بخواهد به وسیله ما ببیند و آن کس را که به ما پناه آورده، عصمیتم و هر کس که ما را دوست بدارد به‌حقیقت در بزرگی و مقام با ما است و هر کس که از ما منحرف گردد، جای او در آتش است».

وی در پایان گفت: امیدواریم با الگوگیری از زندگی ائمه بیش از پیش در راستای ارتقای سطح زندگی معنوی و اسلامی‌مان گام برداریم.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول