اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام نقویان:

رسیدگی به اوضاع امت اسلامی سیره زندگی ائمه بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: سیره زندگی تمام امامان و ائمه بنابر رسیدگی به اوضاع و شرایط امت اسلامی بود و هرکدام نیز بنابر اقتضای زمان خود این رسالت را به بهترین شکل انجام دادند.

رسیدگی به اوضاع امت اسلامی سیره زندگی ائمه بود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام ناصر نقویان ظهر امروز در نشست شباهت و تفاوت‌های امام حسین(ع) و امام رضا(ع) که در مکتب نرجس برگزار شد با اشاره به علم غنی ائمه‌اطهار اظهار داشت: علم باید در دل و روح انسان جای گیرد و گرنه هیچ تاثیر مساعدی بر رفتار و کردار فرد ندارد، ائمه معصوم و انبیاء از این نعمت برخوردار بودند و در دل و جان مردم تاثیر می‌گذاشتند.
این کارشناس دینی با اشاره به اینکه ائمه با شناخت بالایی که داشتند در هر موقعیت شرایط متناسب با آن را انتخاب می‌کردند تاکید کرد: یک طلبه باید بیش از دیگران بر رفتار خود توجه کند و از علم خود در زندگی روزمره استفاده کند تا یک طلبه واقعی باشد در غیر این صورت با سایر افراد تفاوتی ندارد.
وی تصریح کرد: تمام ائمه مانند طبیبانی دلسوز ناجی بشریت بوده‌اند اما هرکدام با را‌ه‌های متفاوتی بنا بر شرایط زمان رسالت خود را انجام می‌دادند.
نقویان خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) با صلح، امام حسین(ع) با جنگ، امام رضا(ع) در پذیرش، امام سجاد(ع) با خانه‌نشینی رسالت خود را به اتمام رساندند.
این کارشناس دینی افزود: در زمان امام رضا(ع) مأمون نانجیب با محدود کردن ایشان و واگذاری غیرواقعی امور به امام رضا(ع) سعی در عوام‌فریبی داشت ولی امام رضا(ع) با تدابیری که اندیشید خود را از اتهام‌های غیرواقعی دور کردند.
وی با بیان اینکه تمام انبیا مانند طبیبانی دلسوز به سراغ مردم زمان خود می‌رفتند و آنها را ارشاد می‌کردند، عنوان کرد: پیامبر(ص) در 23 سال رسالت خود، مردم را به بیماری‌های روحی، اخلاقی و معنویشان آشنا کرد اما چندی بعد از رحلت پیامبر کسانی دیگر که برای طبابت امت اسلامی شایسته نبودند هدایت امت را برعهده گرفتند.
نقویان بیان داشت: مهربانی یا خشم تمام ائمه به جا و براساس رسالت الهیشان بود و سبب بازنمایی هر چه بیشتر آیات الهی در جامعه می‌شد.
وی افزود: امام رضا(ع) هر گاه بر سفره مأمون می‌نشست می‌فرمود تا تمام نوکران و غلامان با ایشان بر سر سفره غذا حاضر شوند تا ایشان از بدنامی اخلاقی که مأمون می‌خواست برای امام رضا(ع) ایجاد کند دور بماند.
انتهای پیام/غ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول