اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی:

ملت به کاندیداهای متخصص و کارآمد رای بدهند/دین خود را برای دیگران نفروشیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به اینکه کاندیداها باید از تخریب پرهیز کنند، گفت: نماینده اصلح متدین بوده و علاوه بر دیانت باید کارایی و تخصص‌های لازم را داشته باشد و مردم باید افراد اصلح را انتخاب کنند.

ملت به کاندیداهای متخصص و کارآمد رای بدهند/دین خود را برای دیگران نفروشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد، با اشاره به اینکه اعمال حسنه انسان برای آخرت او باقی می‌ماند، گفت: اگر نسبت به این سخن رویکرد جدی و اعتقادی داشته باشیم در برخی موارد وظایفی پیدا کرده و به انجام وظیفه اقدام خواهیم کرد.

وی ضرورت توجه اقشار مختلف جامعه به نیازمندان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسلمانی ایجاب می‌کند که مردم به فکر هم بوده و به فکر رفع نیاز اقشار مختلف جامعه باشند.

امام جمعه قم با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز تصریح کرد: باید با بهره‌گیری از کلام ائمه به فکر یکدیگر به ویژه نیازمندان جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان شهر به فکر افتاده‌اند که شهر را زیبا کرده و برای مسافرینی که ایام عید به قم مشرف می‌شوند تسهیلات لازم را مهیا کنند، گفت: همه باید توجه داشته باشند که به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مسافرت‌ها به گناه آلوده نشود.

استادی تاکید کرد: کسانی که به قم، مشهد و دیگر مراکز زیارتی عزیمت می‌کنند باید حفظ حرمت این اماکن را مورد توجه قرار دهند. همچنین بانوانی که به قم و مشهد مسافرت می‌کنند باید عفاف و حجاب خود را بیش از گذشته رعایت کنند.

امام جمعه قم با اشاره به مسئله گرانی و افزایش قیمت‌ها گفت: گاهی گفته می‌شود بعضی از کسبه بیش از حد قیمت کالاها را افزایش داده و در حق مردم اجحاف می‌کنند، این مسائل با اخلاق اسلامی سازگاری ندارد.

وی با اشاره به آغاز فرصت تبلیغات کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ضمن قرائت آیه‌ای از سوره «ق» گفت: در ایام تبلیغات نباید نسنجیده درباره دیگران اظهار نظر کرد.

استادی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام بر حفظ زبان تاکید داشتند، اضافه کرد: نباید در ایام انتخابات با آبروی افراد بازی شود.تقوا معما نیست، تقوا این است که چشم، زبان و گوش خود را حفظ کرده و اگر حفظ نکردیم.

امام جمعه قم با اشاره به در پیش بودن انتخابات تاکید کرد: امام خمینی(ره) در هر انتخاباتی که پیش می‌آمد بر این نکته تاکید داشتند که همه باید در انتخابات شرکت کنند، رهبر انقلاب نیز تاکید و سفارش بسیاری برای حضور در انتخابات دارند و برخی مراجع تقلید نیز کلمه وجوب را به کار می‌برند.

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای بهره‌برداری از این انتخابات گفت: دشمنان ما اگر از هر حیث ضعیف باشند ولی در شیطنت ضعیف نیستند و انواع و اقسام شیطنت‌ها را به کار می‌برند.

استادی با اشاره به اینکه غربی‌ها می‌خواهند که اسلام تضعیف شود، اظهار داشت: آنها با تبلیغات منفی می‌خواهند که مردم در انتخابات کمتر شرکت کنند و می‌خواهند با حضور کم مردم در صحنه بگویند که مردم پشتیبان نظام نیستند و راه زورگویی و قلدری را در پیش بگیرند.

وی با اشاره به اینکه هرکس که در این مملکت زندگی می‌کند حتی اگر گله‌هایی دارد باید در انتخابات شرکت کند، گفت: به هیچ وجه نباید به تضعیف مملکت خود رضایت دهیم.

امام جمعه قم افزود: شرکت همه مردم و برگزاری انتخابات فراگیر دارای منطق و دلیل است، اگر ما کوتاه بیاییم و نظام ضعیف شود، زورگویی غربی‌ها تشدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله مهم دیگر در انتخابات، انتخاب فرد اصلح است، بیان داشت: نماینده اصلح متدین بوده و علاوه بر دیانت باید کارایی و تخصص‌های لازم را داشته باشد.

استادی با تاکید بر اینکه در اصل شرکت در انتخابات نباید کوتاهی شود، گفت: رهبر انقلاب به صراحت فرمودند که تبلیغ کرده و تخریب نکنید، هر کاندیدا باید مزایا، سوابق و خدمات خود را بگوید و مراجع تقلید نیز به پرهیز از تخریب در تبلیغات انتخاباتی تاکید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نباید موضع‌گیری‌ها به گونه‌ای باشد که انتخابات از حالت خالصانه خارج شود، گفت: دین خود را برای دنیای دیگران نفروشیم.

امام جمعه قم بیان داشت: کسانی که برای خدمت ثبت نام کرده‌اند در حدی که معمول و مقبول است تبلیغ کرده و بقیه را به خدا واگذار کنند و امیدواریم که انتخابات خوب، فراگیر و با حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم و دشمنان با حضور مردم مایوس شوند.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول