اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

شعار مردم تونس در تظاهرات حمایت از سوریه چه بود

تونسی‌ها: دست از سر سوریه بردارید ای سگ‌های آمریکا و اسرائیل + عکس

خبرگزاری فارس: مردن تونس ضمن محکوم کردن اجلاسی که آن را نشست دوستان اسرائیل نامیدند، با مشت های گره کرده خطاب به سران عرب و همپیمانان غربی آنها اعلام کردند دست از سر سوریه بردارید ای سگ‌های آمریکا و اسرائیل.

تونسی‌ها: دست از سر سوریه بردارید ای سگ‌های آمریکا و اسرائیل + عکس

به گزارش مانیتورینگ فارس، اجلاس روز جمعه پنجم اسفند ماه در تونس موسوم به "دوستان سوریه" کارناوالی از اهداف و نیت‌های شوم و توطئه آمیز دشمنان سوریه و نمایشی از افشاگری آنچه این دشمنان برای سوریه و منطقه در دل و ذهن نهان کرده‌اند، بود.

دست از سر سوریه بردارید ای سگ‌های آمریکا و اسرائیل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دولت تونس که میزبان این تئاتر بود، اعلام کرد که نمایندگان 70 کشور در این نشست شرکت نموده ولی تمام خبرگزاری‌ها، مطبوعات و محافل رسانه‌ای تنها از سخنان و اظهارات چند بازیگر اصلی این نمایشنامه خبر دادند و از بقیه شرکت کنندگان خبری و مصاحبه‌ای منتشر نشد و تنها به عنوان تماشاچی مطرح شدند.

از جمله اتفاقات رخ داده در این روز تظاهرات شهروندان تونسی و اعلام انزجار از این نشست بود که تونسی‌ها خشمگینانه علیه برگزار کنندگان این نشست فریاد می زدند.

مردم تونس ضمن محکوم کردن این نشست خطاب به سران عرب اعلام کردند که "دست از سر سوریه بردارید ای سگ‌های اسرائیل و آمریکا"

سوریه از شما عذرمی‌خواهیم ، خیانت جایگاهی در دین مذهب و طایفه ما ندارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همچمین در این تظاهرات که صدها تن شرکت کرده بودند، مردم پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که مضامین آن قابل توجه است. در برخی از این دست نوشته ها آمده است: سوریه از شما عذرخواهی می کنیم، خیانت جایگاهی در دین، مذهب و طایفه ما ندارد. تونسی ها از مقاومت و هویت عربی خود دور نشده اند، اجازه نداده اند که کشورشان گذرگاه توطئه گران و خیانت کاران باشد.

سوریه قلعه مقاومت و پایداری است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همچنین در برخی تصاویر ضمن اینکه مردم تأکید می کردند که این نشست، نشست دوستان اسرائیل است، خطاب به شرکت کنندگان در این اجلاس می گفتند که "کشور سوریه قلعه مقاومت و پایداری است".

هرچند در این احلاس تنوعی از طرح های متناقض که نشان از اختلاف شرکت کنندگان عرب داشت، ارائه شد اما به "دن کیشوت‌های" جنگ‌های البسوس، داحس و الغبرا (هر دو جنگ‌ها در جاهلیت رخ داده و هر دو به مدت چهل سال به طول انجامید) یعنی "شاهزادگان و شیوخ دلارهای نفتی" باید گفت: زمانی که کودکان، زنان و پیران  لبنانی و نوار غزه با بمب‌ها و راکت‌های ارتش صهیونیستی پاره پاره می‌شوند، حمیت جاهلیتتان کجا بود؟ و به" سانچو پانزا " نوکر باوفا منظورمان نبیل العربی باید گفت چرا یک "گدعی"(به لهجه مصری یعنی پهلوان) از خطه "ام الدنیا"(از لقب‌های مصر) تابع و نوکر دنبال رو آل سعود و آل ثانی (هر دو خاندان از قبایل بدوی نجد هستند) است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول