اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه تونس:

روسیه به کنفرانس «دوستان سوریه» دعوت شده است/ادعای آمریکا بار دیگر غلط از آب درآمد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه تونس برخلاف ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که روسیه و چین از هم اکنون دعوتنامه برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی «دوستان سوریه» را دریافت کرده‌اند.

روسیه به کنفرانس «دوستان سوریه» دعوت شده است/ادعای آمریکا بار دیگر غلط از آب درآمد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "رفیق عبدالسلام" وزیر امور خارجه تونس اعلام کرد که روسیه هم در کنفرانس بین‌المللی «دوستان سوریه» که قرار است در تاریخ 24 فوریه (5 اسفند) در پایتخت تونس برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

عبدالسلام با تاکید بر اینکه  هم مقامات دولتی روسیه و هم چین تاکنون دعوتنامه مربوط به شرکت در این کنفرانس را دریافت کرده‌اند، گفت: هیچ کس قصد ندارد که این کشورها را از شرکت تصمیم گیری در خصوص حل و فصل بحران کنونی در سوریه کنار بگذارد.

وی توضیح داد که هدف از تشکیل «دوستان سوریه»، افزایش توان اعمال فشار بر رژیم کنونی در سوریه برای همکاری با جامعه جهانی برای رفع مشکلات کنونی در این کشور است.

وزیر خارجه تونس تاکید کرد که کشورش شدیدا مخالف دخالت نظامی در امور داخلی سوریه است و هرگز عرصه ای برای اجرای عملیات نظامی علیه این کشور و یا هر هر کشور عربی دیگری نخواهد شد.

لازم به ذکر است، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که مقامات واشنگتن روسیه را کشوری نمی دانند که دوست مردم سوریه باشد، بنابراین این کشور به «دوستان سوریه» دعوت نخواهد شد.

نولاند در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سئوالی در این خصوص که آیا لازم است تا برای وارد شدن به «گروه کشورهای دوست سوریه»، دوست آمریکا بود؟ گفت: برای اینکه به «دوستان سوریه» دعوت شوید، شما باید در وهله نخست دوست ملت سوریه باشید و ما معتقدیم که تعداد این دعوت نامه زیاد خواهد بود. این کشورها باید در حرف و عمل مدافع مردم سوریه باشندد و بخصوص از جمله کشورهایی باشند که از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد سوریه حمایت کرده‌اند. بنابراین کشورهایی مانند چین و البته روسیه قطعا جزء این دسته از کشورها قرار ندارند.

روسیه پنج‌شنبه گذشته در هنگام رای گیری در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه مربوط به سوریه که در آن دولت سوریه بخاطر مقابله با نیروهای مخالف مسلح در این کشور محکوم شد، رای مخالف داد.  137 کشور از این قطعنامه حمایت کردند، 12 کشور، از جمله روسیه و چین با این سند مخالفت و 17 کشور هم به آن رای ممتنع دادند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول