اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس خبر داد

صادرات 103 میلیون دلار کالا از منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس از صادرات 103 میلیون دلاری کالا در 11 ماهه سال جاری از منطقه آزاد ارس به کشورهای هدف خبر داد.

صادرات 103 میلیون دلار کالا از منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ایرج حاتمی از صادرات 103 میلیون دلاری کالا در 11 ماهه سال جاری از منطقه آزاد ارس به کشورهای هدف خبر داد و اظهار کرد: این میزان کالا با 71 هزار تن وزن از این منطقه به گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان و آذربایجان صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات از منطقه آزاد ارس در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: از بین 103 میلیون دلار صادرات انجام یافته 26 میلیون دلار صادرات قطعی و 77 میلیون دلار صادرات حاصل از تولید است.

حاتمی اظهار کرد: عمده اقلام تولید و صادر شده از این منطقه محصولات پلی‌اتیلنی، مواد پلاستیکی، قیرنفت، انواع خشکبار، محصولات گوناگون صنایع شیمیایی، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای‌، مصنوعات فلزی، سبزیجات و نباتات، پنبه، ساندویچ پانل، ظروف شیشه‌ای، انواع قیر صنعتی، خرما، جوپرک، نمک صنعتی، دوک مقوایی، سرگاز خوراک‌پزی هستند.

وی گفت: از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس می‌توان به موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی به بازار 400 میلیونی کشورهای CIS، قرارگیری در درون بازار 10 میلیونی شمال‌غرب ایران، قرارگیری در مرزهای سه کشور آذربایجان، ارمنستان و نخجوان، زیرساخت‌های مناسب، فراوانی انرژی‌های برق و گاز، خطوط پرسرعت مخابراتی، آب فراوان رود ارس، وجود چهار سد بزرگ و زمینه‌های فراوان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گسترده است.

همچنین برخورداری از نخستین خط آهن برقی ایران با قدمت حدود 100 سال و نیز سابقه 100 ساله گمرکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های ارتباطی و اقتصادی در این منطقه به شمار می‌روند.

یادآور می‌شود منطقه آزاد ارس در چهار بخش منفصل در شمال‌غرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار یافته است. 

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول