اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان اعلام کرد

رفع محدودیت منابع بانکی در پذیرش طرح‌های سرمایه‌گذاری

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: محدودیت منابع بانکی در پذیرش طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی استان در سفر معاون اول رئیس جمهور به کردستان برطرف شد.

رفع محدودیت منابع بانکی در پذیرش طرح‌های سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری شنبه‌شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ارائه گزارشی از سفر معاون اول رئیس جمهور به استان پرداخت و اظهار داشت: تصمیمات گرفته شده در این سفر موجب  توسعه اساسی استان خواهد شد.

 

وی به 15 پروژه قابل افتتاح استان در این سفر اشاره کرد و افزود: این تعداد پروژه با اعتبار 686 میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.

 

وی از جمله پروژه‌های مذکور را شامل بهره‌برداری از 8 هزار و 678 واحد مسکن مهر، بهره‌برداری از پروژه‌های راه‌سازی، پروژه‌های توزیع برق، پروژ‌ه‌های صداو سیما و غیره ذکر کرد.

 

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با بیان اینکه در این سفر عملیات اجرایی 16 پروژه در استان شروع شد، گفت: این تعداد پروژه با اعتبار ریالی هزار و 300 میلیارد تومان و اعتبار ارزی 562 میلیون دلار و 278 میلیون یورو کلنگ‌‌زنی شد.

 

ازهاری عنوان کرد: در این سفر کلنگ 11 واحد صنعتی معدنی به زمین زده شد که این تعداد طرح برای 9 هزار و 300 نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد می‌کند.

 

وی در ادامه افزود: در این سفر سامانه انتقال سد ژاوه، سدهای امیرآباد و رمشت، احداث دانشکده صنعت و معدن قروه و شبکه آبیاری سد سورال مورد کلنگ‌زنی قرار گرفت.

 

وی با اشاره به جلسه مربوط به بانک‌های عامل که با حضور وزیر اقتصاد تشکیل شد، تصریح کرد: مسائل مالی تعدادی از پروژه‌های استان از جمله پتروشیمی کردستان  در این جلسه حل شد.

 

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان ادامه داد: به پروژه پتروشیمی کردستان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کردستان بود، 80 میلیارد تومان اختصاص داده شد.

 

ازهاری بیان داشت: از آنجا که بانک‌های استان از پرداخت تسهیلات و پذیرش طرح‌های استان به دلیل محدودیت منابع بانکی خودداری می‌کردند در این جلسه موانع و مشکلات موجود در این زمینه برطرف شد.

 

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد بانک ملی به میزان 50 میلیارد تومان، بانک ملت 30 میلیارد تومان و بانک رفاه  هم 15 میلیارد تومان طرح جدید را بپذیرند و تسهیلات آنها را پرداخت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین منابع مالی لاستیک بارز، پتروشیمی کردستان و کارخانه ایران خودرو  که کلنگ آن در سنندج زده شد با عاملیت بانک‌های حاضر در این جلسه مشخص شد.

 

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با تاکید بر پیگیری مصوبات این سفر گفت: با توجه به مهلت کمی که تا پایان سال مانده است مسئولان باید به سرعت پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

 

ازهاری با بیان اینکه برخی از مصوبات مربوط به امسال و تعدادی هم مربوط به سال آینده است، بیان داشت: مصوباتی که مربوط به امسال است باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

 

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول