اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد

راه‌اندازی 10 کانون ادبی در کتابخانه‌های عمومی کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از آغاز فعالیت 10 کانون ادبی در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

راه‌اندازی 10 کانون ادبی در کتابخانه‌های عمومی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج؛ عطاالله رستگار عصر امروز در نخستین جلسه انجمن‌های ادبی کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار داشت: هم‌اکنون در تمام شهرستان‌های استان کانون ادبی کتابخانه‌های عمومی فعال شده است.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت مطلوب کتابخانه‌ها برای جذب اعضا در این‌ کانون‌های ادبی استفاده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان ادامه داد: در گذشته نیز کانون‌های ادبی در کتابخانه‌ها فعال بودند اما متاسفانه تولیدات آن در جامعه منعکس نمی‌شد اما هم‌اکنون باید به نتایج حاصل از ایجاد این کانون‌ها توجه شود.

رستگار افزود: کتابخانه‌های عمومی مساعدترین مکان برای فعالیت‌های فکری و فرهنگی هستند که باید با ایجاد بخش‌های مختلف از این ظرفیت برای توسعه فرهنگی استان استفاده کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان عنوان کرد: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی استان بیش از 100 هزار عضو فعال دارد که باید از این ظرفیت برای توسعه فعالیت کانون‌های ادبی استفاده کرد.

وی در ادامه بیان داشت: کانون‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی می‌توانند زمینه‌های لازم را برای ایجاد گفتگوی فکری و فرهنگی میان اعضای فعال کتابخانه‌ها فراهم کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه، افزود: هم‌اکنون 52 باب کتابخانه عمومی مشارکتی و نهادی در روستاهای استان فعال است.

رستگار بر لزوم راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستاهای بالای 700 نفر جمعیت در استان تاکید کرد و اظهار داشت: استان کردستان در حال حاضر از  نظر ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در کشور پیشتاز است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کردستان دارای 46 باب کتابخانه عمومی و 86 باب کتابخانه مشارکتی است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این رقم به 200 کتابخانه عمومی و مشارکتی و تا پایان سال آینده نیز به 250 باب برسد.

رستگار در ادامه یادآور شد: از تعداد 86 باب کتابخانه مشارکتی ایجاد شده در استان کردستان 36 باب کتابخانه در روستاها ایجاد شده که این رقم استان کردستان را در سطح کشور پیشتاز کرده است.

مسئول انجمن‌های ادبی کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز در این جلسه ابراز امیدواری کرد؛ که راه‌اندازی این کانون‌ها نقش مهمی در ارتقای سطح سواد ادبی و فرهنگی کتابخوان‌ها داشته باشد.

انوری در پایان تصریح کرد: انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی از ارکان مهم در نحوه اداره کتابخانه‌ها به شمار می‌روند و چگونگی اداره و برگزاری جلسات این انجمن‌ها در سازوکار کتابخانه‌ها امری مهم و حیاتی است.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول