اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

99 درصد مردم به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: درصد دسترسی مردم این استان به آب آشامیدنی سالم از 35 درصد به 99 درصد افزایش یافته که به روشنی بیانگر تحول شگرف در ارائه خدمات بهداشتی به مردم است.

99 درصد مردم به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ناصر خسروی بعدازظهر امروز در جمع مدیران مراکز بهداشتی این استان، اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام تعداد مراکز بهداشتی شهرستانی در سطح استان تا پیش از انقلاب تنها دو مرکز در این استان بود که در حال حاضر به هفت مرکز افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین تعداد مراکز آموزش بهورزی از دو مرکز به سه و تعداد مراکز بهداشتی درمانی شهری از 20 مرکز به 35 مرکز، تعداد مرکز بهداشتی درمانی روستایی از 33 مرکز به 68 مرکز، تعداد خانه بهداشت از 86 باب به 311 باب ارتقا یافته است.

خسروی ادامه داد: تعداد پایگاه‌های بهداشت غیر ضمیمه شهری از رقم صفر به دو پایگاه، تعداد واحدهای تسهیلات زایمانی از رقم صفر به پنج واحد، تعداد پایگاه بهداشت ضمیمه روستایی از رقم صفر به 8 پایگاه افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: میزان دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی اولیه در شهرها از 60 درصد به 100 درصد و میزان دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی در روستاها از 35 درصد به 95 درصد ارتقاء یافته است.

خسروی از کاهش رشد جمعیت از 4.5  به 1.5 درصد خبر داد و گفت: همچنین در این مدت میزان مرگ نوزادان از 35 در هزار به 10.5 در هزار تولد زنده، میزان مرگ کودکان زیر یکسال از 60 در هزار به 14.5 در هزار تولد زنده، میزان مرگ کودکان زیر پنج‌سال از 124 در هزار به 17.15 در هزار تولد زنده کاهش یافته است.

وی تعداد موارد مرگ مادران باردار استان را فقط دو مورد اعلام کرد و گفت: درصد زایمان‌های بهداشتی از 35 درصد به 99.42 درصد در سال 1390 افزایش یافته است.

به گفته خسروی درصد دسترسی به آب آشامیدنی سالم از 35 درصد به 99 درصد رسیده که به روشنی بیانگر تحول شگرف در ارائه خدمات بهداشتی به مردم این استان است. وی خاطرنشان کرد: آنچه امروزه باید مورد توجه قرار بگیرد ارتقای کیفیت خدمات دهی در حوزه بهداشت و سلامت است.

انتهای پیام/ی20 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول