اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اصفهان:

اقدامات اجرایی وظیفه نماینده مجلس نیست/ نمایندگان مجلس اهل معامله نباشند

خبرگزاری فارس: دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اصفهان گفت: وظیفه نمایندگان تنها قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای آن است و اقدامات اجرایی وظیفه نماینده مجلس نیست بنابراین در انتخاب نماینده اصلح، حساس باشیم.

اقدامات اجرایی وظیفه نماینده مجلس نیست/ نمایندگان مجلس اهل معامله نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین هرسیج در همایش بزرگ شهر خوراسگان اظهار داشت: قوه قضائیه نیازمند قانون است تا در نهایت براساس آن حکم کند، بنابراین ما مردم افرادی ‌را که صلاحیت قانون‌گذاری دارند، انتخاب و به مجلس وارد کنیم.

وی ادامه داد: یک نماینده مجلس باید در خصوص مسائل اجتماعی و فردی و مشکلاتی که در استان و شهرستان اتفاق می‌افتد، آگاهی داشته باشد.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اصفهان با اشاره به این نکته که یک بیمار زمانی که دچار مشکلی می‌شود، به دنبال بهترین گزینه است، یادآور شد: باید به همان اندازه برای انتخاب نماینده اصلح خود در مجلس شورای اسلامی نیز وقت گذاشته تا یک فرد متخصص را به مجلس شورای اسلامی وارد کنیم.

وی با بیان اینکه باید نسبت به انتخاب نماینده اصلح حساسیت داشته باشیم، تصریح کرد: اگر یک شخص قوی را وارد مجلس کنیم، در نهایت می‌توان قوی عمل کرد و نباید فراموش کرد که مجلس مکانی برای تشریفات نیست، بنابراین در این نقطه نقش ما معلوم می‌شود و باید مجلس را به اهلش واگذار کرد.

هرسیج یک نماینده مجلس را همانند زنبور عسل دانست و بیان داشت: یک نماینده مجلس باید همانند زنبور عسل باشد که شهد گل‌های مختلف را می‌مکد و آن را تبدیل به عسل می‌کند.

وی با انتقاد از اینکه یک نماینده مجلس نباید همانند یک عنکبوت باشد، گفت: عنکبوت در یک گوشه نشسته و اطراف خود را می‌بافد و یک نماینده مجلس نباید وارد کار فردی شود و تنها وقت خود را با گذراندن در مجالس عزا و برخی از این امور تلف کند و یا هم‌چون یک عنکبوت مشکلات دیگران را درک نکند.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در اصفهان تصریح کرد: ما به نمایندگانی نیاز داریم که برای شناسایی مشکلات مردم نه برای عوام‌فریبی و برای حل مشکل و ارائه مشکل مردم چانه‌زنی کند و در نهایت در کمیسیون‌های مختلف مجلس نقشی فعال داشته باشد و در نهایت پس از تصویب یک قانون بتواند به دنبال اجرایی کردن آن باشد.

وی در ادامه گفت: با این اوصاف یک نماینده مجلس باید دارای فکر، ایده، قدرت و تفکر باشد تا در نهایت بتواند در اعتلای کشور نقش مهم و اساسی ایفاء کند، یک نماینده مجلس باید نظارت خود را اعمال کند و اهل معامله نباشد و به هیچ کس امتیاز ندهد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول