اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

شرکت در انتخابات یک وظیفه اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه اسلامی است و همه در 12 اسفند پای صندوق‌های رأی به صورت گسترده حاضر می‌شویم.

شرکت در انتخابات یک وظیفه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر دین‌مداری، ولایت‌مداری و مردم‌سالاری دینی را سه اصل مهم در جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم به اصل دین‌مداری تاکید شده است اظهار داشت: بسیاری از مسایل در زمان پیامبر (ص) وجود نداشت که خداوند حکم آن را بیان کند اما به ما اجازه داده شده برای مسایلی که پیش می‌آید به حسب نیازمندی زمان قوانینی درباره آن تنظیم شود که این امر تکلیف را روشن می‌کند.

امام جمعه رشت مبارزه با احتکار و گرانفروشی را نیازمند قانون نامید و تصریح کرد: مجلس باید در این زمینه قانون وضع کند و مقررات و مسایل روز در مجلس تعیین شود.

وی با بیان اینکه مجلس در رأس امور و امنیت‌بخش است ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند مجلس مصونیت‌بخش جامعه است.

قربانی مجلس را در کشورهای غربی مقید ندانست و اذعان داشت: در مجلس شورای اسلامی قوانین طبق موازین اسلامی وضع می‌شود و قوانین مجلس از فیلتر شورای نگهبان می‌گذرد.

وی مجلس را دارای جایگاه ارجمندی خواند و بیان داشت: کسانی باید در مجلس حضور یابند که خدمتگزار مردم باشند.

امام جمعه رشت با تصریح بر اینکه باید در شرایط کنونی اتحاد داشته باشیم خاطر نشان کرد: افرادی که روانه مجلس می‌کنیم باید قانون اساسی را محترم بدارند و ولایت‌مدار باشند و خدمتگزار مردم باشند.

وی راه شناسایی کاندیداها را عملکرد نمایندگان قبلی عنوان کرد و ابراز داشت: فرد اصلح با عملکرد، ایمان، رفتار و کردار مشخص می‌شود.

قربانی با تاکید بر اینکه در مجلس به افرادی نظیر مدرس نیاز داریم متذکر شد: در 12 اسفند به صورت گسترده بر صندوق‌های اخذ رأی حاضر می‌شویم تا پوزه دشمنان به خاک مالیده شود.

وی درباره برخی رد صلاحیت شدگان بیان داشت: اینگونه افراد نباید قهر کنند و باید برای حفظ اسلام و انقلاب پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و روح امام (ره) و شهدا را شاد کنیم.

خطیب جمعه رشت رأی دادن را از نماز هم واجب‌تر دانست و  اذعان داشت: رأی دادن یک وظیفه اسلامی است.

وی در ادامه به قرآن‌سوزی توسط ارتش آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: این موضوع سبب نگرانی مسلمانان و مردم افغانستان شده است.

قربانی با اشاره به اینکه غربی‌ها و عمله‌های آنها در کشورهای منطقه دوگانه عمل می‌کنند خاطر نشان کرد: سوریه پایگاه مبارزه با رژیم صهیونیستی است. در کشورهای مختلف خیمه‌شب‌بازی ترور را با نام ایران آغاز کرده‌اند اما این امر نشان می‌دهد که آنها مزدوران دشمنان هستند و ایران کشوری قدرتمند است و در مقابل دشمنان با اقتدار عمل می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه ایران در مقابل اتحادیه اروپا قدرتمندانه  عمل کرده است یادآور شد: قطع صادرات نفت به انگلیس و فرانسه نشانه اقتدار ایران است. مسئولان آگاهانه و قدرتمندانه با دشمنان برخورد می‌کنند و عزت نظام اسلامی را در دنیا به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول