اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان احزاب و تشکل‌های سیاسی خوزستان خواستار شدند

دعوت از همه گروه‌ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس

خبرگزاری فارس: مسئولان و نمایندگانی از احزاب و تشکل‌های سیاسی خوزستان امروز در نشستی با رئیس ستاد انتخابات استان بر دعوت همه گروه‌ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کردند.

دعوت از همه گروه‌ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در این نشست که ظهر امروز در دفتر معاون سیاسی واجتماعی استاندار با حضور حمید قناعتی رئیس ستاد انتخابات و سرپرست این معاونت برگزار شد، حمید طرفی از حزب ثقلین بی‌توجهی به احزاب و تشکل‌ها را نقص دانست و گفت: احزاب، زیرمجموعه نظام و چشم انقلاب و ملت هستند و نباید این چشم را کور کرد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ امنیت انتخابات افزود: دفتر برخی احزاب گاهی مورد سرقت قرار می‌گیرد و افرادی برای آن‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند و باید در این زمینه اقدامی انجام شود.

نماینده حزب ثقلین با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات تصریح کرد: ملت ایران و مردم خوزستان همیشه در صحنه حضور داشته‌اند و نشان داده‌اند که از تهدیدهای آمریکا و اسرائیل نمی‌ترسند.

 

*تعیین جایگاه احزاب در جامعه

علیرضا عباسی، نماینده حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی هم در این نشست گفت: احزاب و تشکل‌ها نقش مهمی در انتخابات دارند و بسیار امیدوارکننده است که در این انتخابات بسیاری از کاندیدا‌ها از طریق تشکل‌ها و احزاب وارد عرصه شده‌اند.

وی گفت: باید به جایی برسیم که جایگاه احزاب به صورت منطقی، درست و اصولی مشخص شود و مردم احزاب را به عنوان تشکیلاتی سیاسی بپذیرند.

وی لزوم حفظ امنیت احزاب و رفع مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد تاکید کرد.

نماینده حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی از حضور این حزب با 170 کاندیدا در کشور در عرصه انتخابات خبر داد و گفت: حضور فعال در انتخابات را وظیفه خود می‌دانیم.

 

*نیاز به آموزش مردم درباره وظایف نمایندگان

نعمت‌الله قنواتی، دبیر انجمن اسلامی فرهنگیان شهرستان ماهشهر هم در این نشست اظهار داشت: همه احزاب و تشکل‌ها وظیفه دارند در زمینه حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنند.

وی گفت: در این زمینه مشکلی که وجود دارد این است که کار آموزشی انجام نداده‌ایم و برخی افراد به‌ویژه در نقاط محروم به وظایف نماینده مجلس آشنا نیستند و از نماینده انتظاراتی دارند که اصلا در حیطه وظایف او نیست، به همین دلیل برخی نمایندگان هم از جایگاه خود خارج شده‌اند و این موضوع به جایگاه مجلس آسیب می‌رساند.

قنواتی با اشاره به لزوم توجه به احزاب و تشکل‌ها افزود: تشکل‌های اسلامی و قانون‌مدار باید مورد حمایت باشند و جایگاه‌شان محفوظ باشد. اگر به جایگاه احزاب توجه نشود، مسائل قومیتی جایگزین خواهد شد.

 

*تقویت احزاب

محمد مدنیان، نماینده کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه‌قاره هند هم در این نشست گفت: در انتخابات مجلس نهم به این سمت و سو رفتیم که کاندیدا‌ها از طریق احزاب و تشکل‌ها معرفی شوند و این مسیر خوبی است.

وی تاکید کرد: در این زمینه لازم است احزاب تقویت شوند تا بتوانند با بررسی کاندیدا‌ها، افراد شاخص را به جامعه معرفی کنند.

به عقیده این فعال سیاسی، اگر بررسی و معرفی کاندیدا‌ها از طریق احزاب و تشکل‌ها انجام شود، افراد دارای صلاحیت بیشتر به مردم معرفی خواهند شد و به این ترتیب افراد کمتری رد صلاحیت خواهند شد.

 

*امانتداری عوامل اجرایی انتخابات

موسی شیخی، عضو جامعه اسلامی فرهنگیان هم در ادامه این نشست با بیان این‌که مجلس در راس امور است، گفت: فرمانداری‌ها پیشانی این انتخابات هستند و باید تاکید شود که نیرو‌ها و عوامل اجرایی که برای برگزاری انتخابات فعال هستند، افرادی امانت‌دار باشند.

 

* نگاه کشورهای اسلامی به ایران است

محمدحسن آلاله، نماینده حزب موتلفه اسلامی در خوزستان و عضو حزب ثقلین هم در این نشست با بیان این‌که حضور حداکثری در انتخابات 12 اسفند بسیار مهم است، تصریح کرد: انتخابات آینده مجلس نخستین انتخابات پس از جریان بیداری اسلامی است؛ ملت ایران هم امروز بیدار‌تر شده‌اند و نگاه بسیاری از کشورهای اسلامی هم به سمت ایران است، در نتیجه لازم است که حضوری حداکثری داشته باشیم.

وی افزود: همچنین نخستین انتخابات پس از جریان فتنه را تجربه می‌کنیم و دشمن بسیار تلاش می‌کند که نشان دهد آن جریان همچنان در ایران زنده است؛ همچنین نخستین انتخابات پس از تحریم‌ها و تهدیدهای بی‌سابقه استکبار را تجربه می‌کنیم که این موضوع هم اهمیت حضور حداکثری را بیشتر می‌کند.

 

*نمایندگان خوزستان معمولا ساکت اند

رضا افشار، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خوزستان هم در این نشست گفت: دانشگاه محل و مرکز همه تحولات است و این انجمن تلاش کرده در راستای مطالبات رهبری و روحیه دانشجویان عمل کند.

وی افزود: این انجمن اعتقاد دارد که برخی نمایندگان خوزستان در قضیه فتنه سال 88 خوب عمل نکردند و نمایندگان استان ازجمله ساکت‌ترین افراد در این زمینه بودند. حفظ اخلاق انتخاباتی، قبل، حین و پس از انتخابات مورد تاکید این انجمن است و بر حضور حداکثری پای صندوق‌های رای هم تاکید داریم.

 

*نظارت بر نمایندگان

غلامعلی خوشخو، نماینده حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی هم در این نشست بر لزوم نظارت بر عملکرد کاندیدا‌ها و نمایندگان مجلس تاکید کرد.

برای این نشست از همه مسئولان احزاب ثبت شده رسمی در خوزستان دعوت شده بود اما تعدادی از آن‌ها به این دعوت پاسخ مثبت داده و حضور یافتند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول