اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سلیمی‏نمین خبر داد - 1

اطرافیان دولت در انتخابات مجلس نهم حضور دارند

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: در انتخابات آتی لایه‏ای از حلقه‏های اطرافیان احمدی‏نژاد بدون نام و نشان و با شاخص رحیم‏مشائی حضور دارند.

اطرافیان دولت در انتخابات مجلس نهم حضور دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران عباس سلیمی‏نمین ظهر امروز در نشستی سیاسی و انتخاباتی در شهرستان دماوند اظهار کرد: یکی از جریانات حاضر در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حلقه‏ای از اطرافیان دولت احمدی‏نژاد است.

وی ادامه داد: حلقه اطرافیان احمدی‏نژاد نیز در دو شکل و لایه مختلف "دارای لیست مشخص" و "بدون نام و نشان" در این انتخابات شرکت می‏کنند.

سلیمی‏نمین اضافه کرد: یکی از این لایه‏ها تحت عنوان ائتلاف "گفتمان دولت اسلامی" یا با نام "هواداران دولت اسلامی" شناخته می‏شوند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در تشریح لایه دوم حلقه اطرافیان احمدی‏نژاد گفت: لایه دیگری از حلقه اطرافیان احمدی‏نژاد، بدون نام و نشان و تابلوی مشخص در انتخابات شرکت می‏کنند.

وی ادامه داد: این لایه از زمانی که رهبر معظم انقلاب با شاخص آن یعنی رحیم‏مشائی مخالفت کردند، حساسیت جامعه را نسبت به خود برانگیخت.

سلیمی‏نمین اضافه کرد: بنابراین لایه حلقه اطرافیان احمدی‏نژاد با علم از حساسیت جامعه نسبت به مشائی بدون نام و نشان در انتخابات حضور دارند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ادامه از برخی فعالیت‏ها تحت عنوان "ساز ماندگاری در قدرت" از سوی گروه‏های حاضر در درون دولت‏ها در دوران پایانی خدمت سخن به میان آورد.

وی تصریح کرد: امت اسلامی ایران در گذشته به برخی جریانات رأی دادند؛ اما در درون این جریانات به طرق مختلف طیف‏هایی در قالب احزاب تشکیل شد تا برخی افراد در سایه آن موجبات باقی ماندن خود در قدرت را فراهم سازند.

سلیمی‏نمین اضافه کرد: از آنجایی که قانون محدودیت‏هایی برای حاضران در قدرت تعیین کرده، برخی تحت سمت‏هایی مانند مشاور و حلقه نزدیکان، اصل ماندگاری در قدرت برایشان موضوعیت پیدا کرده و این تحویل قدرت برای آنها سخت می‏آید.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ادامه داد: این امر پدیده نوظهوری قلمداد نمی‏شود؛ زیرا نمونه آن در دولت هاشمی رفسنجانی نیز وجود داشت.

وی اضافه کرد: در آن دوران، جریانات درونی دولت حزب کارگزاران را با سود جستن از امکانات دولتی تشکیل دادند تا همچنان در قدرت ماندگار باشند.

سلیمی‏نمین با اشاره به برخی نمونه‏های میل به ماندگاری جریانات درونی دولت در قدرت یادآور شد: طرح بحث تغییر در قانون اساسی برای ماندگاری رئیس جمهور در اصل تلاشی برای ماندگاری این نهاد نبود؛ بلکه دغدغه اطرافیان وی برای تداوم در قدرت را پیگیری می‏کرد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ادامه داد: طبیعی است که آنها برای نیل به اهداف خود لازم بود تا در پس شخصیتی پنهان شوند.

وی اضافه کرد: بحثی مشابه و البته با اهدافی مشترک در زمان دولت خاتمی با عنوان لوایح دو قلو مطرح شد تا با گسترش قدرت رئیس جمهور، خود نیز در قدرت بمانند.

سلیمی‏نمین تصریح کرد: امروز نیز در دولت احمدی‏نژاد افرادی حضور دارند که در پناه فعالیت‏های چشمگیر و بسیار ارزشمند این مرد زحمتکش قصد پناه گرفتن دارند تا خود را در قدرت محفوظ بدارند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول