اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

انتخابات کشور را از تهاجم دشمن مصون می‌دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز گفت: برای ایجاد امنیت و بیمه کردن کشور از تهاجم دشمنان شرکت در انتخابات بسیار اهمیت دارد.

انتخابات کشور را از تهاجم دشمن مصون می‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) مشارکت حداکثری را یک تکلیف واجب دانست و اظهار داشت: مخصوصاً در شرایطی که بیداری اسلامی در منطقه حاکم شده و تهدیدهای دشمن روز به روز افزون می‌شود، وجوب شرعی این مسئله نیز ثابت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ولایت‌فقیه مشروعیت دینی نظام جمهوری اسلامی تأمین است و مشروعیت مردمی نیز با حضور مردم در صحنه‌های مختلف به ویژه انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها حاصل گردیده است.

خطیب جمعه اهواز تأکید کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی اوجب واجبات است و حفظ و نگه‌داری نظام بدون انتخابات ممکن نیست.

وی با بیان اینکه شرکت گسترده مردم در انتخابات چشم طمع دشمنان را کور و دندان طمع آنان را می‌کَند، بیان داشت: نظرسنجی‌ها حاکی از پیش‌بینی مشارکت 60 درصدی در انتخابات است، اما امیدواریم مردم فهیم و آگاه با حضور خود رکورد 70 درصدی و حتی بالا‌تر ثبت کنند، این نتیجه از مردم بصیر و ولایی ما بعید نیست.

حیدری بر انتخاب نماینده اصلح تأکید کرد و گفت: همه تأیید شدگان از سوی شورای نگهبان صالح هستند اما وظیفه شرعی و قانونی ما ایجاب می‌کند که نماینده اصلح را برگزینیم.

وی معیارهای اصلح بودن کاندیدا‌ها را اعتقاد و التزام آنان به اسلام ناب، قانون اساسی، پایبندی به اصل ولایت‌فقیه و متعهد بودن اجرای احکام اسلامی عنوان کرد و گفت: اعتقاد آنها به موارد گفته شده باید قلبی باشد نه تعارف و تبلیغاتی.

امام جمعه موقت اهواز قانون‌گذاری و نظارت را از وظایف اصلی و مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: نماینده اگر شجاعت نداشته باشد نمی‌تواند با کانون‌های ثروت و قدرت برخورد کند و وظیفه نظارتی خود را به انجام برساند.

حیدری تصریح کرد: فتنه‌گران و کسانی که در جریان فتنه هستند و آنها که شعارهای انحرافی می‌دهند نمی‌توانند معتقد به ولایت‌فقیه باشند و صلاحیت انتخاب شدن از سوی مردم را ندارند.

وی گفت: کسانی که شعارهای قومی سر می‌دهند و افکار ناسیونالیستی دارند ارزش انتخاب شدن ندارند، چرا که انسان مؤمن و معتقد نباید وابسته به زبان قومیت باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهواز هم‌چنین بر اخلاق اسلامی نامزد‌ها و طرفداران آنها تأکید کرد و گفت: تخریب، تهمت، دروغ‌گویی از رذایل نا‌پسندی است که کاندیدا‌ها باید خود از آنها بر حذر بوده و طرفداران خود را نیز دعوت به اخلاق اسلامی نمایند.

خطیب جمعه اهواز تأکید کرد: آنها که سعی می‌کنند با تخریب کاندیدای رقیب، وارد مجلس شوند سخت در اشتباهند چرا که مردم فطرتی پاک و آگاه دارند و آنها را انتخاب نخواهند کرد.

وی به طرفداران کاندیدا‌ها هشدار داد: صرف وجود یک شایعه، همدیگر را تخریب نکنید، مسئولیت شرعی دارد به خاطر رأی دیگران آخرت خود را به باد ندهید.

حیدری گفت: بهترین کار برای حفظ سلامت و امنیت انتخابات، رعایت اخلاق اسلامی است تا زمینه برای سوءاستفاده دشمن فراهم نشود، چرا که دشمن در شرایط کنونی بیش از گذشته نسبت به جمهوری اسلامی ایران و حوادث و جریانات داخلی آن حساس است و سعی دارد راهبرد باز تولید فتنه 88 را القاء نماید.

وی هم‌چنین با اشاره به پیش‌دستی ایران در تحریم و قطع صادرات نفت به انگلیس و فرانسه، این اقدام را ابتکاری جدید عنوان کرد و اظهار داشت: آنها تصور می‌کردند ایران برای فروش نفت به آنها به التماس متوسل می‌شود اما با تحریم و قطع نفت به این کشورهای سلطه‌گر، پالایشگاه‌ها و تأسیسات نفتی آنها معطل و بیکار مانده است.

حیدری تصریح کرد: در چنین شرایطی ژاپن برای خرید نفت از ایران اعلام آمادگی و علاقه‌مندی کرده است، و این نشان می‌دهد دشمن در حال عقب‌نشینی است.

وی با اشاره به هشت اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی فعالیت‌های بسیار خوبی در این بخش انجام شده اما هنوز در حد مطلوب قرار نداریم و متناسب با اقتضای نظام اسلامی در تربیت اسلامی پیش نرفته‌ایم.

حیدری با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه علوم پزشکی، هسته‌ای و ... با بیان اینکه رتبه علمی ایران هم‌اکنون 17 است، افزود: ایران هشتمین قدرت علمی جهان است و تا سه سال آینده پیش‌بینی می‌شود به رتبه پنجم دست یابیم.

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد: براساس سند چشم‌انداز ایران در سال 1404 باید رتبه اول علمی در خاورمیانه را به دست آورد، این در حالی است که هم‌اکنون 14 سال قبل از افق پیش‌بینی شده به اعتراف مؤسسات معتبر دنیا ایران جایگاه نخست را به لحاظ علمی در خاورمیانه دارد.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول