اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌ و بلوچستان:

حدود 2 میلیون نفر در سیستان‌ و بلوچستان سهام عدالت دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال‌ جاری، یک میلیون و 800 هزار نفر در قالب تعاونی‌ها در سیستان و بلوچستان سهام عدالت دریافت می‌کنند.

حدود 2 میلیون نفر در سیستان‌ و بلوچستان سهام عدالت دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حامد علی مبارکی عصر امروز در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر استان در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چنانچه تعاونی‌ها جایگاه اقتصادی خود را در جامعه پیدا کنند، اقتصاد کشورمان از تک قطبی بودن خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ تعاونی‌ها را در جامعه بسط و گسترش دهیم، افزود: سیستان و بلوچستان بالاترین رقم پرداخت سهام عدالت را در کشور به خود اختصاص داده است.

فرماندار زاهدان نیز در این همایش انتخابات سال 88 را تاریخی‌ترین انتخابات در ایران دانست و گفت: در هیچ جای دنیا این حضور حداکثری مردم مشاهده نشده است و ما می‌توانستیم از این ظرفیت نهایت استفاده را در سطح ملی و فرا ملی بکار گیریم اما بر اثر رفتار افرادی نادان و دشمنان قسم خورده نظام، این ظرفیت به سمت انحراف سوق داده شد.

لطیف صادقی بیان داشت: دشمنان انقلاب فتنه سال 88 را با یک ساز و کار جدید طراحی کرده بودند به گونه‌ای که افراد نادان در دام آنها افتادند.

وی با بیان اینکه آنها منافع انقلاب را به منافع خود ترجیح دادند، افزود: تدبیر مقام معظم رهبری و صبر سردمداران نظام بود که فتنه سال 88 خنثی و مدیریت شد.

فرماندار زاهدان ادامه داد: حضور حداکثری در انتخابات موجب افزایش قدرت چانه زنی کشورمان در سطح بین‌المللی می‌شود و دشمنان از هم اکنون برای کم رنگ کردن انتخابات در ایران با تمام قوا به میدان آمده‌اند.

صادقی به نگاه مثبت و ارزنده مقام معظم رهبری در مورد اینکه عدم تایید صلاحیت برخی افراد بازنگری شود، اظهار داشت: با حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برگ زرین دیگری در کتاب پر افتخار تاریخ انقلاب افزوده می‌شود.

قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این مراسم برگزاری این آیین را بهانه‌ای برای گردهم آمدن خانواده بزرگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: شهید آیت‌الله بهشتی معمار مقوله تعاون در قانون اساسی بود.

غلام محمد طاهری گفت: ماهیت شکل گیری تعاونی‌ها در ایران به دوران ناصرالدین شاه بر می‌گردد که در آن دوران بزرگان به طور غیر رسمی و غیر دولتی تعاونی به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه با ایجاد تعاونی‌ها عدالت اجتماعی و مشکل اشتغال برطرف می‌شود، افزود: فلسفه شکل گیری انقلاب اسلامی در قالب یک تعاونی بزرگ با زیر مجموعه ملت ایران است که با هدف سرنگونی رژیم 2500 ساله شاهنشاهی قیام کردند.

قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به سخنان مقام معظم رهبری که گفته بودند "تعاونی‌ها چشمه جوشان اشتغال هستند" اشاره کرد و بیان داشت: سیستان و بلوچستان بدون اینکه بودجه‌ای بر دوش دولت گذاشته باشد در پرداخت سهام عدالت مقام نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

طاهری اضافه کرد: در حال حاضر 6 هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر در سطح سیستان و بلوچستان در حال ساخت یا آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از نظر ترویج فرهنگ تعاون در رتبه نخست کشوری در سه سال گذشته قرار دارد.

قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همه ساله، 14 تعاونی برتر ملی از سوی وزارتخانه معرفی می‌شوند که در چندین سال گذشته یک تعاونی از استان سیستان و بلوچستان بوده است.

طاهری افزود: با وجود تمامی کمبودها، مدیران مروج فرهنگ تعاون هستند به گونه‌ای که زمینه جذب دیگران در این حوزه فراهم شده است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول