اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز:

1500 مقاله در مجلات ISI چاپ شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در سال گذشته بیش از یک‌هزار و 500 مقاله از سوی اعضای هیئت علمی این دانشگاه جامع در مجلات ISI به چاپ رسیده است.

1500 مقاله در مجلات ISI چاپ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن مروتی پیش از ظهر امروز در سومین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران با بیان این‌که دانشگاه شهید چمران اهواز از دانشگاه‌های مطرح کشور است، اظهار داشت: فعالیت پژوهشی دانشگاه در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته‌است؛ در سال‌های اخیر 205 مجله علمی و پژوهشی و در سال‌گذشته بیش از هزار و 500 مقاله در مجلات ISI چاپ شده‌است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر پژوهش و تحقیقات از سوی مسئولان کشوری و مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است و مقام معظم رهبری در بیشتر سخنرانی‌ها به تحقیق، پژوهش و خودباوری اهمیت زیادی داده و به آ‌ن تاکید کرده‌است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به رشد 11 برابری میانگین جهانی تولید علم در ایران در سال گذشته، گفت: ایران از نظر تعداد مقالات رتبه نخست منطقه را دارد و موفق شد ترکیه را پشت سر بگذارد.

مروتی با اشاره به تاسیس دانشکده علوم زمین در دانشگاه شهید چمران در سال‌های اخیر، اظهارداشت: خوشبختانه شاهد روند رو به رشدی در این دانشکده، با وجود نوپا بودن آن، هستیم.

وی با بیان این‌که دانشکده علوم زمین جزو چند دانشکده بر‌تر از لحاظ فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه شهید چمران است، افزود: سال آینده ساختمان مستقلی برای دانشکده علوم زمین احداث می‌شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش عالی در خوزستان گفت: در حال حاضر 250 هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف استان شامل دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام‌نور و علمی‌وکاربردی مشغول به تحصیل هستند. البته از این تعداد 140 هزار دانشجو در 20 دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به‌تحصیل‌اند و دانشگاه شهید چمران به عنوان مجری طرح آمایش آموزش عالی تمام تلاش خود را برای تربیت نیروی متخصص در استان به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول