اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه شمال شرق کشور:

خواص باید در انتخابات حضوری پر رنگ داشته باشند

خبرگزاری فارس: ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه شمال شرق کشور گفت: خواص باید در انتخابات حضوری پر رنگ داشته باشند و باید توده مردم را هدایت و رهنمون سازند.

خواص باید در انتخابات حضوری پر رنگ داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه (ع)، حجت‌الاسلام عباس مقدسیان در همایش آگاه‌سازی انتخاباتی در بین فرماندهان و روسای عقیدتی سیاسی یگان‌های ارتش در منطقه شمال شرق کشور گفت: عامه مردم وظیفه شان تقلید از علما و بزرگان دین است که در راس این حرکت‌ها یک عالم متعهد قرار دارد، اما خاصه مردم چهار گروهند، علما، نیروهای نظامی و امنیتی، تجار و صنعتگران که نبض اقتصادی دست آنهاست که نقش توده مردم در سازندگی خواص، حضور توده مردم است.

وی افزود: ماهیت جمهوری اسلامی قانون اساسی است و چارچوبی است که برمبنای فقه شیعه تدوین شده و اگر اصول قانون اساسی اجرا شود مشکلی وجود نخواهد داشت و در واقع ماهیت جمهوری اسلامی محقق حکومت دینی در عصر غیبت است.

در این همایش فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش تصریح کرد: امروز در جامعه کنونی آرا مردم پیوسته مد نظر همه جوامع و ملت قرار دارد و وقایع اخیردر خاورمیانه و شمال آفریقا پیوسته مهم‌ترین آرمانش آزادی، استقلال و داشتن حق رای در سرنوشت خود است.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمد کاظم تارخ گفت: در راستای بیداری اسلامی شاهد برافراشته شدن بیرق اسلام در جوامع کفر هستیم به گونه‌ای که نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است .

وی خاطر نشان کرد: امروز فضای کشور های مصر، لیبی، تونس و یمن از حسنی مبارک، قذافی و بن‌علی و علی عبدالله صالح نام ونشانی ندارد و آرزوی مردم ما این است که مسلمانان عالم به همه معانی که ما به آن رسیدیم دست یابند و طلیعه فجر آن را در همین انقلاب‌ها می‌بینیم که در حقیقت انقلاب ما به جهان صادر شده است .

در ادامه این همایش موسوی گفت: یکی از آرزوهای ملت ما تشکیل حکومت دینی بود که امام راحل این آرزوی دیرینه را برآورده کرد و حکومت اسلامی را که پیامبر اکرم هدایت می‌فرمود شکل داد.

وی افزود: یکی از مسایلی که حضرت امام خمینی (ره)، طراحی کرده بود نقش حضور مردم در تشکیل حکومت دینی و اداره آن است به گونه‌ای که حضور در انتخابات را تکلیف شرعی و وظیفه مردم را انتخاب فردی اصلح و مومن می‌دانست. 

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول