اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

گسترش صنعت توریسم اقتصاد پایدار را سبب می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار پارس‌آباد گفت: گسترش صنعت توریسم و گردشگری، اقتصاد پایدار در منطقه را منجر می‌شود.

گسترش صنعت توریسم اقتصاد پایدار را سبب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی پیش از ظهر امروز در جلسه آغاز به کار ستاد دایمی تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: گردشگری امروز در جهان به یک صنعت پر درآمد و اقتصادی تبدیل شده که بی‌توجهی ما به این موضوع می‌تواند عقب‌ماندگی اقتصادی ما را سبب شود.

وی با بیان اینکه قابلیت‌های گردشگری منطقه پارس‌آباد ظرفیت گسترش یافتن را دارد، افزود: با در نظر گرفتن جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی گردشگری باید طوری عمل کنیم تا زمینه برای افزایش مسافران و گردشگران در تمام فصول فراهم شود.

این مسئول مغفول ماندن گردشگری زمستانی را یادآور شد و ابراز داشت: باید با پرداختن به این جنبه از گردشگری فضا را برای حضور همه زمانی و همه مکانی گردشگران فراهم کنیم و اجازه ندهیم مناطقی همچون شهرستان پارس‌آباد که قابلیت‌های فراوان گردشگری دارد محروم بماند.

فرماندار پارس‌آباد در ادامه نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی را یادآور شد و گفت: هم اکنون باید زمینه را طوری فراهم کنیم تا علاوه بر افزایش ورود گردشگران مدت زمان اقامت آنان را نیز در منطقه زیبای پارس‌آباد افزایش دهیم.

این مسئول یادآور شد: معرفی و اطلاع‌رسانی کامل مناظر دیدنی و جاذبه‌های تاریخی، به جذب توریست و گسترش صنعت توریسم در این شهرستان مرزی کمک زیادی می‌کند.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: دریاچه شهرک مغان، تالاب تپراق کندی، سواحل و کناره‌های رودخانه مرزی ارس، کشتزارها و باغات مدرن میوه کشت و صنعت مغان، تپه تاریخی نادر در اصلاندوز، قلعه باستانی اولتان و چهل پله از جمله جاذبه های گردشگری و تاریخی این منطقه است.

این مسئول آمار مسافران و گردشگران این شهرستان در نوروز امسال را 80 هزار نفر عنوان کرد و افزود: انتظار داریم این رقم در نوروز سال 91 به بیش از 100 هزار نفر افزایش یابد.

کریمی همچنین به ضرورت نظافت شهر و آماده‌سازی مراکز اقامتی و بوستان‌های شهر اشاره کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با استقبال و پذیرایی مناسب، مسافران و میهمانان نوروزی با خاطره‌ای خوش و به یاد ماندنی این منطقه را ترک کنند.

فرماندار پارس‌آباد در پایان سخنان خود به استفاده بهینه از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های توریستی منطقه تاکید کرد و نسبت به ایجاد تفرجگاه و پارک ساحلی در حاشیه رودخانه ارس قول مساعد داد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول