اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای طرح ارتقای ذهنی نوزادان در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: طرح ارتقای ذهنی نوزادان در مناطق مختلف آذربایجان غربی هم اکنون اجرا می‌شود.

اجرای طرح ارتقای ذهنی نوزادان در آذربایجان غربی

پروین محمدپوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این طرح هم‌اکنون در مهدکودک‌ها و مراکز نگهداری شیرخواران سازمان بهزیستی در همه نقاط استان در دست اجرا است و مهم‌ترین هدفی که از اجرای این طرح دنبال می‌شود ارتقای سطح هوش نوزادان است.

وی به روند اجرای این طرح تشریح کرد و گفت: چهار جلد کتابچه آموزشی در مهدکودک‌ها و مراکز نگهداری شیرخوار به والدین و مربیان برای مطالعه کردن تحویل داده می‌شود تا به مدت یک ماه این کتاب‌ها را مطالعه کنند بعد از سپری شدن مدت مذکور برای سنجش میزان ارتقای توانمندی‌‌ها در یک آزمون شرکت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای اینکه میزان ارتقای مهارت‌‌های این افراد به طور دقیق ارزیابی شود قبل از تحویل کتاب پیش‌آزمون نیز با حضور شرکت‌کننده‌ها در طرح برگزار می‌شود تا نتیجه آن با نتیجه پس‌آزمون مقایسه کنیم معلوم شود در طول یک ماه مطالعه چه مواردی به دانسته‌های والدین و مربیان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه نحوه اجرای طرح مذکور در آذربایجان غربی تاکنون رضایت‌بخش بود ادامه داد: در بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته بر روند اجرای این طرح دیده شده است حتی حدود 10 نمره ضریب هوشی نوزادان ارتقا یافته است پس می‌طلبد طرح مذکور ضمن اینکه با جدیت در همه استان اجرا می‌شود نواقص و ایرادهای آن هم رفع شود تا اثر آن بیش از پیش افزایش پیدا کند.

محمدپوری با بیان اینکه طرح فوق در طول سال اجرا می‌شود ادامه داد: در مرکز استان برای اجرای هر چه‌ بهتر این طرح کارشناس مسئول فعالیت می‌کند به طوری که برای کارشناسان سراسر استان دوره‌‌های آموزشی برپا می‌کند تا از این طریق با برنامه‌ها، اهداف و راه‌کار اجرای مناسب آن آشنایی پیدا کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مربیان و والدین یک‌هزار و 500 نوزاد در این طرح و مراحل مختلف آن اعم از پیش‌آزمون، پس‌آزمون و دوره آموزشی شرکت کرده‌اند چنانچه همه شهرستان‌های استان آمار اقدامات خود را در این ارتباط ارائه دهند پیش‌بینی می‌شود افراد بیشتری در این طرح شرکت داشته‌اند.

انتهای پیام/ر20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول