اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌شرقی:

میزان مرگ و میر نوزادان در آذربایجان‌شرقی برابر با کشورهای اروپایی است

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان مرگ و میر نوزادان در آذربایجان‌شرقی برابر با کشورهای اروپایی است.

میزان مرگ و میر نوزادان در آذربایجان‌شرقی برابر با کشورهای اروپایی است

باب‌‌الله قاسمی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: میزان مرگ و میر کودکان در کشور 10.8 نفر در هر هزار تولد زنده است.

وی در ادامه تاکید کرد: این رقم در استان آذربایجان‌شرقی زیر 7.5 نفر در هر هزار تولد زنده است که معادل میزان مرگ و میر در کشورهای اروپایی و توسعه یافته غربی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با استان‌های دیگر بسیار مناسب است و استان آذربایجان‌شرقی در منطقه شمالغرب کشور و آسیای میانه قطب پزشکی در فوق تخصصی کودکان است.

وی همچنین در مورد ضرورت وجود بخش NICU یا مراقبت‌های ویژه کودکان نیز توضیحاتی داد و گفت: در این بخش کودکانی که زیر 9 ماه به دنیا می‌آیند و حتی کودکان زیر شش ماهه نگهداری می‌شوند تا بتوانند با استفاده از دستگاه‌های موجود در این بخش به زندگی خود ادامه دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌شرقی افزود: سال گذشته جشن نارسان در تبریز برگزار شد که در این جشن 400 کودک که هنگام به دنیا آمدن نارس بودند و در حال حاضر در مدارس عادی در حال تحصیل هستند و به زندگی طبیعی خود ادامه می‌دهند، معرفی شدند.

قاسمی، این امر را حاصل وجود بخش NICU در بیمارستان تخصصی الزهرا و کودکان تبریز دانست و گفت: امیدواریم روزی برسد که در استان دیگر شاهد مرگ و میر کودکان نارس نباشیم.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول