اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد

بایستی جایگاه خبرنگاری حفظ و تعریف آن محدود شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر کس که دستی به قلم دارد و حتی یادداشت و مقاله می‌نویسد، خبرنگار نیست و باید جایگاه خبرنگار حفظ و تعریف خبرنگار محدود شود.

بایستی جایگاه خبرنگاری حفظ و تعریف آن محدود شود

به گزارش خبرگزای فارس از کرمان، پدرام پاک‌آیین شامگاه چهارشنبه در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان با بیان اینکه در سطح کشور 16 هزار خبرنگار داریم، اظهار داشت: تعداد رسانه‌هایی که خبرنگار را استخدام می‌کنند، زیر 300 رسانه است.

وی افزود: 2 هزار و 700 رسانه دیگر در کشور هیچ رابطه استخدامی با خبرنگاران ندارند.

پاک‌آیین تصریح کرد: مدیران رسانه‌ها باید بیشتر به جایگاه خبرنگاران توجه کنند تا به آن‌ها اجحافی نشود و جایگاه و منزلت خبرنگاران حفظ شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: با افتتاح این سامانه قصد داریم، توجه بیشتری به خبرنگاران کنیم.

پاک‌آیین بیان داشت: هر کس که دستی به قلم دارد و حتی یادداشت و مقاله می‌نویسد، خبرنگار نیست و باید جایگاه خبرنگار حفظ و تعریف خبرنگار محدود شود.

وی عنوان کرد: کار خبرنگاری بسیار سهل‌الورود شده و این به حرفه خبرنگاران ضربه می‌زند.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ضرورت راه‌اندازی چایخانه مدرن در استان کرمان وجود دارد، ابراز داشت: از تعاونی‌های چاپی که در این راستا گام بردارند به خوبی حمایت می‌کنیم.

پاک‌آیین اذعان داشت: چاپخانه‌داران کرمانی می‌توانند با هم‌افزایی و تجمیع اقدام به خرید و را‌ه‌اندازی دستگاه‌های مدرن چاپ کنند تا نشریات به صورت متمرکز در استان چاپ شود و این به نفع مطبوعات کرمان است.

وی با اشاره به برخورد با مطبوعات راکدی که مدت‌ها از چاپ آخرین شماره آن‌ها می‌گذرد و هیچ‌گونه فعالیتی ندارند، گفت: این نشریات به دلیل عدم انتشار منظم مشمول ماده 16 می‌شوند و ابطال مجوز آن‌ها را در دستور کار داریم.

پاک‌آیین افزود: این نشریات قارچی اثرگذاری ندارند و باید طبق قانون و ماده 16 با آن‌ها برخورد کرد.

وی خطاب به اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان تصریح کرد: برگزاری جلسه نقد رسانه و توانمندسازی با حضور مدیران مسئول مطبوعات را در دستور کار خود قرار دهید، این امر نتایج قابل قبولی دارد.

پاک‌آیین گفت: خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان می‌تواند با دریافت امتیاز موسسه خبری به تولید اخبار محلی بپردازد و در زمینه اخبار تولیدی در استان تلاش کند.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه استان کرمان ابراز داشت: برگزیدگان این جشنواره با هزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بورس دانشکده خبر می‌شوند.

انتهای پیام/ر10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول