اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردبیر روزنامه مردم‌سالاری:

معتقدیم باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنیم

خبرگزاری فارس: سردبیر روزنامه مردم‌سالاری گفت: ما معتقدیم باید صحنه انتخابات را حفظ کرد و همین انگیزه‌ای شد تا با یک سری از چهره‌های مستقل و منتقد دولت وارد مذاکره شویم و آ‌ها را متقاعد کنیم در لیست ما حضور یابند.

معتقدیم باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز میرزابابا مطهری‌نژاد چهارشنبه شب در میزگرد سیاسی انتخاباتی که به همت شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشگاه صنعت نفت برگزار شد، بر اقتدار مجلس تأکید کرد و گفت: مجلس مستقل که از بیرون فرمان نگیرد و تذکرات رهبری را گوش دهد اما مستقل عمل نماید، مجلسی که وزیر را فرا بخواند و نیاید، مقتدر نیست، مجلسی که قانون هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کند اما به نحوه دیگری دولت آن را اجرایی نماید که مقتدر نیست.

وی به عنوان سخنگو و نماینده‌ای از جبهه مردم‌سالاری در این میزگرد سیاسی درباره نامزدهای این حزب در انتخابات مجلس نهم گفت: در جبهه اصلاحات 22 حزب ثبت شده داریم که 14 حزب نام جبهه مردم‌سالاری را بر خود نهاده و با این عنوان در انتخابات مجلس نهم شرکت کردند.

وی افزود: ما معتقدیم باید صحنه انتخابات را حفظ کرد و همین انگیزه‌ای شد تا با یک سری از چهره‌های مستقل و منتقد دولت وارد مذاکره شویم و آنها را متقاعد کنیم در این لیست حضور یابند در ‌‌نهایت تعداد کاندیداهای اصلاح‌طلبان با عنوان جبهه مردم‌سالاری در انتخابات مجلس نهم به 100 نفر رسید.

مطهری‌نژاد تصریح کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که بتوانیم مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات تأمین کنیم و با انتخابات و فعالیت سیاسی مشکلات گروه خودمان را حل و فصل نماییم.

وی با تأکید بر اجرای قانون گفت: قانون اساسی میثاق مشترک همه کسانی است که پایبند به حکومت امام بوده و هستند، مبانی نظری اصلاحات بر این مبنا است که به قانون اساسی به طور کامل تن دهند و جامعه را از مواهب آن بهره‌مند سازند، در واقع گفتمانی که بتواند این قانون اساسی را تمام و کمال به منصه ظهور برساند و در مسیر حرکت خود اشکالات را نیز برطرف کند، مبانی فکری ماست.

سردبیر روزنامه مردم‌سالاری تصریح کرد: گفتمانی که مشارکت مردم را بخواهد محدود و مشروط کند راه امام را نمی‌تواند بپیماید.

مطهری‌نژاد با اشاره به برخی احزاب گروه اصولگرایان گفت: من اساساً با چهره‌های نوظهور مشکل دارم، مشکل من مدنی است، نه اعتقادی و فقهی، به لحاظ مدنی نیز به طور کلی اقتدار جامعه سه مرحله را طی کرده است که عبارتند از سنتی، کاریزماتیک و مدنی.

این عضو جبهه مردم‌سالاری با اشاره به برنامه‌های این تشکل برای انتخابات و انتظارات آنها از نمایندگان مجلس نهم گفت: 10 مشکل را مشخص و تلاش می‌کنیم با نمایندگان راه یافته به مجلس برای حل آنها بکوشیم، تخلف وزارتخانه‌ها و دولت از قانون، انسجام درونی، تعامل سه قوه، تورم و گرانی، بیکاری، ناهنجاری‌های فرهنگی، تحریم، تهدید‌ها، سیستم اداری و اجرا نشدن تحول اداری و تضعیف جامعه مدنی مواردی است که اگر بتوانیم حتی در قالب اقلیت به مجلس راه یابیم این اهداف را دنبال خواهیم کرد.

مطهری‌نژاد تصریح کرد: در جبهه مردم‌سالاری منشور چهارده‌گانه‌ای تصویب شده که تمام احزاب چهارده‌گانه

ما موظفند پایبندی خود را به این منشور نشان دهند.

وی اعتلای کشور و سرافرازی همه ایرانیان، ایجاد شور و نشاط عمومی و مشارکت حداکثری مردم، همکاری ملی، اصلاحات مردمی و بهبود زندگی، قانون‌گرایی و پافشاری بر حقوق حقه مردم، خداباوری، اعتدال‌گرایی و پیرو خط امام بودن، انتخاب مجلس شجاع با برنامه و مقتدر، برپایی انتخاب آزاد و رقابتی سالم و عادلانه، رعایت قواعد اخلاقی در مبارزات تبلیغات انتخاباتی، رعایت اصول میثاقنامه جبهه مردم‌سالاری، پاسداشت ارزش‌های اسلامی و اصول قانون اساسی و منافع ملی، اشتغال‌زایی و مهار گرانی، صداقت کامل در گفتار و پندار و رفتار، جامعیت و فراگیری تمام اقشار جامعه، معرفی اسلام ناب مردم‌سالاری دینی به عنوان بهترین الگوی حکومتی اسلام به جهانیان را از رئوس این منشور نام برد.

این فعال سیاسی در پاسخ به سؤال یکی از حضار درباره نیروی نفوذی به مجلس، گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ این است که از همه گروه‌های مختلف در مجلس باشند تا مجلس به فساد و استبداد کشیده نشود، به شما توصیه می‌کنم تاریخ سیاسی بیشتر بخوانید.

مطهری‌نژاد سرافرازی همه ایرانیان را یکی از مهم‌ترین موارد منشور جبهه مردم‌سالاری دانست.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول