اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست انتخاباتی در دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌جنوبی - 3

تابعی: کاندیداهای وابسته به کانون‌های ثروت شایسته انتخاب نیستند

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به این موضوع که حضور مردم صرفاً یک حضور نمادین نیست، گفت: حضور قشرهای مختلف مردم در صحنه‌های مختلف برگرفته از بصیرت، آگاهی و اعتقاد آنهاست.

تابعی: کاندیداهای وابسته به کانون‌های ثروت شایسته انتخاب نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نخستین نشست انتخاباتی کاندیدهای مجلس در دفتر خبرگزاری فارس به منظور مشارکت حداکثری مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی تابعی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی و کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان نخستین مهمان نشست انتخاباتی در دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌جنوبی بود.

* حضور حداکثری تحقق راهبردهای امنیتی نظام را آسان‌تر می‌کند

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی در این نشست که به هر کاندیدا یک ساعت فرصت داده می‌شود تا به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه مشارکت مردم و اخلاق انتخاباتی بپردازد، 20 دقیقه با تأخیر حاضر شد، اما 70 دقیقه در زمینه‌های مختلف به سؤالات خبرنگاران فارس پاسخ داد.

حجت‌الاسلام محمدعلی تابعی در پاسخ به این سؤال که چه ضرورتی برای حضور پرشور در انتخابات وجود دارد، ابراز داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر سه پایه اسلام، رهبری و مردم استوار شده است.

تابعی ادامه داد: مردم در حکم یک مکانیزم برای تحرک بخشیدن به اسلام و عینیت و قطعیت بخشیدن به رهبری در این نظام تعریف شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از ارکان نظام مردم هستند علاوه بر اینکه ما به آنها به عنوان پشتیبانی نیاز داریم، حضور آنها پیش‌برنده راهبردهای امنیتی نظام نیز هست.

* مردم می‌توانند به وسیله انتخابات به خیلی از خواسته‌ها دست یابند

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به این موضوع که مردم با شرکت در انتخابات سرنوشت خویش را مشخص می‌کنند، تصریح کرد: حضور در انتخابات علاوه بر اینکه یک تکلیف است، یک حق نیز به شمار می‌رود.

تابعی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند به وسیله انتخابات به خیلی از خواسته‌ها، آرمان‌ها و مطالبات خویش دست یابند، گفت: وقتی که مردم به صورت یکپارچه در صحنه حضور یابند، دنیای اسلام از آنها الگو می‌گیرند.

وی انتخابات را به عنوان یک الگو برای سایر کشورهای اسلامی دانست و افزود: مردم مسلمان سایر کشورها نیز به این موضوع می‌رسند که با حضور در انتخابات می‌توانند سرنوشت خویش را به دست گیرند.

* تکثّر کاندیداها حکایت از شور انتخاباتی دارد

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی حضور مردم را صرفاً یک حضور نمادین ندانست و افزود: حضور مردم در صحنه‌های مختلف برگرفته از آگاهی، بصیرت، ایمان و اعتقاد آنهاست.

تابعی افزود: بنابراین حضور مردم به عنوان یک درس بزرگ است که مردم ایران برای همیشه تاریخ به سایر کشورهای اسلامی‌ می‌دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که شما چه تدبیری برای حضور پرشور مردم در حوزه انتخاباتی بیرجند و نهبندان اندیشیده‌اید، گفت: نفس حضور کاندیداهای مختلف در صحنه که با تعدد، تنوع و تکثّر آنها همراه است می‌تواند به حضور گسترده مردم کمک کند.

* مردم تحقق مطالباتشان را به حضور در صحنه می‌بینند

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: گروه‌ها و جریان‌های مختلف می‌توانند عقاید و نظرات خویش را در غالب افراد و اشخاص موجود در صحنه ببینند که این‌ موضوع سبب ورود طرفداران کاندیداها به صحنه به منظور شناساندن کاندیدای مورد نظر به جامعه می‌شود.

تابعی ادامه داد: از طرف دیگر مردم مطالبات و خواسته‌هایی دارند و برای اینکه به این خواسته‌ها و چشم‌اندازی که نظام ترسیم کرده است دست یابند، حضور خویش در صحنه‌ها را افزایش می‌دهند.

وی جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای دشمن را ناکارآمد دانست و افزود: با وجود جنگ‌های رسانه‌ای دشمن، حضور مردم روز به روز افزایش می‌یابد.

* تدیّن و تقیّد از جمله ویژگی‌های یک نماینده است

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف بیان داشت: مردم اشکالاتی را به بعضی از افراد و دستگاه‌ها وارد دارند، اما به این علت که نظام را از آن خود می‌دانند و اصل نظام را قبول دارند، سعی می‌کنند که با حضور خود در انتخابات، این مشکلات را برطرف کنند.

تابعی افزود: مردم اگر احساس کنند که در جاهایی به اهداف از پیش تعیین شده نرسیده‌اند و یا بخواهند که به بعضی از اهداف شتاب دهند، از بهترین وسیله ممکن یعنی انتخابات بهره می‌گیرند که می‌تواند موجبات به وجود آمدن یک خلاقیت و یک تحول را در چهار سال آتی فراهم کند.

* کاندیداهایی که به کانون‌های ثروت وابسته باشند شایسته انتخاب نیستند

وی با اشاره به جریان‌سازی‌های دشمن گفت: همان طور که ما تمام تلاش خویش را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات انجام می‌دهیم، دشمن نیز تمام تلاش خود، برای به حداقل رساندن این حضور را انجام می‌دهد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی نخستین میدان مقابله با دشمن را میدان جنگ رسانه‌ای دانست و افزود: سعی آنها بر این است که با سیاه‌نمایی و بحرانی نشان دادن اوضاع، مردم را مأیوس کنند، اما نه تنها مردم تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند بلکه به دلیل آگاهی‌های موجود با حضور بیشتر خود، تبلیغات آنها را خنثی می‌کنند.

تابعی در ارتباط با وابسته نبودن نمایندگان به کانون‌های قدرت و ثروت، تصریح کرد: تدیّن و تقیّد باید از جمله ویژگی‌های یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی باشد.

وی ادامه داد: نباید کاندیداها به این جریان‌ها وارد شوند زیرا نماینده‌ای که با استفاده از این کانون‌ها انتخاب شده باشد، هدف خود را فراموش می‌کند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی مردم عادی و قشر آسیب‌پذیر را هدف نظام اسلامی دانست و افزود: باید کاندیداها بسیار مواظب باشند که با جریان‌های ثروت و قدرت هم‌ جهت نبوده و دستگاه‌های نظارتی نیز در این زمینه هوشیار باشند.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول