اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قمصر کاشان خبر داد:

ارسال 300 لیتر گلاب قمصر به خانه خدا

خبرگزاری فارس : شهردار قمصر کاشان از ارسال 300 لیتر گلاب ناب دو آتشه قمصر کاشان برای شست‌وشوی خانه خدا به مکه خبر داد.

ارسال 300 لیتر گلاب قمصر به خانه خدا
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی اصغر شقایقی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال نیز همچون سنوات گذشته طی درخواست سازمان حج و زیارت و نماینده آن سازمان مقدار 300 لیتر گلاب ناب دو آتشه که توسط یکی از گلاب‌گیران این شهر تهیه شده بود در ظرف‌های مخصوص و استاندارد 20 لیتری تعبیه شده و تحویل نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عربستان شد.
وی افزود: این گلاب از بهترین نوع گل محمدی این شهر تهیه شده است که به لحاظ کیفی از مرغوبیت 35 میلی‌ گرم در صد میلی‌ لیتر بهره‌مند است.
شهردار قمصر کاشان ادامه داد: این گلاب که از بهترین کیفیت در میان گلاب‌های گل محمدی برخوردار است و توانسته کیفیتی در حدود 350 «پی ـ پی ـ ام» را دارا باشد.
شقایقی یادآور شد: همه ساله در آستانه فرارسیدن عید سعید قربان و در ایام برگزاری مناسک حج ابراهیمی، زیباترین و مقدس‌ترین نقطه روی زمین یعنی کعبه همان قبله‌گاه مسلمانان جهان با گلاب معطر ایرانی و عالی‌ترین دستاورد هنری مردم ایران زمین یعنی گلاب ناب قمصر عطرآگین و شست‌وشو  داده می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، قمصر خاستگاه و پرورشگاه عالی‌ترین نمونه از گل جهان یعنی گل محمدی، در نزدیکی کویر جایی که تشعشع بی‌امان آفتاب حیات را به انزوا کشانیده است چون بهشتی در کویر خودنمایی می‌کند.
مراسم شست‌وشوی اماکن مقدس در عتبات عالیات و خانه خدا همه ساله در دو مقطع زمانی ماه‌های پرفیض شعبان و ذی‌حجة، با حضور مقامات کشورهای اسلامی و همراهی هزاران زائر از اقصی نقاط جهان توسط تولیت این مکان‌های شریف و روحانی صورت می‌گیرد. 
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول