اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح و برنامه جهاد کشاورزی کاشان:

گلاب‌گیران سنتی کاشان آموزش دیدند/ پنجم اسفند آغاز برداشت بیدمشک در کاشان

خبرگزاری فارس: مدیر طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی کاشان از برگزاری اولین دوره کلاس‌های آموزشی ویژه گلاب‌گیران سنتی این شهرستان خبر داد.

گلاب‌گیران سنتی کاشان آموزش دیدند/ پنجم اسفند آغاز برداشت بیدمشک در کاشان

غلامعلی خیرخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با آغاز شروع فعالیت‌های دیگ‌های سنتی گلاب‌گیری و استحصال عرق بیدمشک در شهرستان کاشان 150 نفر از گلا‌ب‌گیران سنتی این شهرستان آموزش دیدند.

وی افزود: این کارگاه‌های آموزشی به مدت 72 ساعت برای گلاب‌گیران سنتی کاشان در جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

خیرخواه تولید بهداشتی و با کیفیت گلاب و عرقیات گیاهی توسط گلاب‌گیران سنتی شهرستان کاشان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری کلاس‌های آموزشی جهاد کشاورزی این شهرستان عنوان کرد.

مدیر طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی کاشان عنوان کرد: گلاب‌گیران در این دوره آموزشی تولید محصول سالم و باکیفیت، بازار فروش، کیفیت و بسته‌بندی، بازاریابی، آموزش تخصصی و دوره‌های بهداشتی تولید، رعایت استانداردها و بهداشت محصول را آموزش دیدند. 

خیرخواه همچنین آموزش استفاده از ظروف یک بار مصرف، لوازم بسته‌بندی محصول و فروش محصول در داخل و خارج از کشور را از دیگر آموزش‌های این کارگاه آموزشی نام برد و گفت: گلاب‌گیران سنتی کاشان با فراگیری این آموزش‌ها و رعایت آن در تولید محصولات خود می‌توانند جایگاه  گلاب و عرقیات کاشان را در بازار فروش تثبیت کنند.

وی در ادامه شهرستان کاشان را بزرگ‌ترین قطب تولید و فرآوری گلاب و عرقیات گیاهی کشور اعلام کرد و گفت: این شهرستان دارای یک هزار و 100 کارگاه گلا‌ب‌گیری سنتی و 20 کارخانه صنعتی تولید گلاب و عرقیات در چهار منطقه قمصر، برزک، نیاسر، جوشقان و کامو و روستاهای اطراف این مناطق است.

مدیر طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به نزدیک شدن به برداشت محصول بیدمشک و آغاز شروع فعالیت‌های دیگ‌های سنتی در شهرستان کاشان عنوان کرد: محصول بیدمشک با شرایط فعلی هوای شهرستان کاشان از پنجم اسفندماه قابل برداشت است.

نخستین دوره کلاس‌های آموزشی ویژه گلاب‌گیران سنتی این شهرستان توسط مدیریت نظام صنفی و مدیریت طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول