اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گیلان:

راه‌اندازی کارناوال تبلیغاتی ممنوع است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه ارسال پیامک‌های انتخاباتی جرم است، گفت: راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی توسط کاندیداها ممنوع است.

راه‌اندازی کارناوال تبلیغاتی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدجواد حشمتی عصر امروز در همایش توجیهی داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و روسای ستاد مرکزی داوطلبان گیلان اظهار داشت: مردم همواره در صحنه حاضرند و خدمتگزار نظام هستند.

وی به فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها اشاره کرد و افزود: قانونگذاری مسئولیت مهمی است که نمایندگان مجلس آن را انجام می‌دهند.

حشمتی با تاکید بر رعایت قوانین توسط کاندیداها، تصریح کرد: اگر قانون مورد توافق همه باشد، مشکلی نداریم ضمن اینکه مسائل قانونی از طرف کاندیداها باید در نظر گرفته شود.

رئیس کل دادگستری گیلان به فعالیت انتخاباتی کاندیداها اشاره کرد و یادآور شد: افرادی که برای کاندیداها فعالیت می‌کنند حتماً باید ضوابط قانونی را رعایت کنند.

وی انتخابات را میدان رقابتی مبتنی بر رفاقت، صمیمیت و رعایت حقوق دیگران نامید و خاطرنشان کرد: کاندیداها تلاش کنند در اجرای برنامه‌ها به کسی اهانت نشود.

وی بر رعایت اخلاق اسلامی، قانون و مقررات تاکید کرد و گفت: نسبت به اخلاق اسلامی باید توجه لازم شود.

حشمتی کاندیداها را از نخبگان سیاسی و اجتماعی جامعه برشمرد و بیان کرد: کاندیداها با بررسی وارد عرصه انتخابات شده‌اند و شایستگی لازم را در خود می‌بینند.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه داوطلبان نمایندگی مجلس باید برنامه‌های خود را تبیین کنند، بیان کرد: مردم باید ویژگی‌های ممتاز کاندیداها را ببینند.

وی بیان توانمندی‌های کاندیداها را سبب ایجاد مقبولیت مردمی دانست و تصریح کرد: فعالیت کاندیداها صرفاً نباید برای به دست آوردن رأی باشد.

حشمتی با اشاره به وظایف دادگستری گیلان در انتخابات مجلس اظهار داشت: به سوابق کاندیداها رسیدگی شده و پاسخ استعلام‌ها به دستگاه‌های مربوطه داده شد.

رئیس کل دادگستری گیلان پیشگیری از وقوع هرگونه جرم انتخاباتی را از وظایف دادگستری عنوان کرد و افزود: داوطلبان باید موارد جرایم انتخاباتی را به دقت مطالعه کرده و آن را برای فعالان ستادهای خود تبیین کنند.

وی با بیان اینکه ارسال پیامک‌های انتخاباتی جرم است، بیان داشت: راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی توسط کاندیداها ممنوع است.

حشمتی به نظارت تمام جلسه‌های انتخاباتی توسط دادگستری گیلان اشاره کرد و گفت: قضات به تخلف‌های انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی می‌کنند و اقدام‌های قضایی در این ‌باره ویژه است.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید براینکه از برگزار کنندگان انتخابات حمایت قضایی می‌شود، تصریح کرد: وظیفه تمام مسئولان و کاندیداها برگزاری انتخابات سالم، پرشور و حماسی است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول