اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

آغاز تبلیغات 35 کاندیدای انتخابات خراسان‌جنوبی از پنج‌شنبه

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی از آغاز تبلیغات و رقابت انتخاباتی 35 کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی از خراسان‌جنوبی از پنج‌شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: البته لیست نهایی شورای نگهبان هنوز ابلاغ نشده است.

آغاز تبلیغات 35 کاندیدای انتخابات خراسان‌جنوبی از پنج‌شنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدابراهیم افشاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان‌جنوبی به بیان جزئیات برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی اظهار داشت: در خراسان‌جنوبی در مرحله اولیه تعداد 50 نفر برای این انتخابات نام‌نویسی کردند که چهار نفر انصراف دادند و 11 نفر دیگر نیز در مراحل مختلف توسط ستادهای اجرایی، نظارتی و شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی ادامه داد: در حال حاضر 35 نفر در استان تأیید صلاحیت شدند.

افشاری افزود:‌ انتخابات مجلس در چهار حوزه انتخابیه در استان برگزار می‌شود که هفت نفر در حوزه بیرجند و درمیان، 11 نفر در حوزه فردوس، بشرویه، طبس و سرایان، هشت نفر در قاین و 9 نفر نیز در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه برای این انتخابات کاندید شده‌اند.

وی به وضعیت سنی کاندیداهای انتخابات مجلس از استان خراسان‌جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: شش نفر در ردیف سنی 30 تا 35 سال، پنج نفر در ردیف سنی 36 تا 40 سال، شش نفر در ردیف سنی 41 تا 45 سال، 9 نفر در ردیف سنی 46 تا 50 سال و 9 نفر نیز در ردیف سنی 50 تا 70 سال قرار دارند.

*پیش‌بینی 576 شعبه اخذ رأی در خراسان‌جنوبی

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی از پیش‌بینی 576 شعبه اخذ رأی در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد 326 شعبه به صورت سیار و 241 شعبه نیز به صورت ثابت اقدام به جمع‌آوری آرای مردم می‌کنند.

افشاری ادامه داد: ‌هم‌چنین 226 شعبه از ارقام اعلام شده شعبه اخذ رأی شهری و 341 شعبه نیز در مناطق روستایی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین در مجموع برگزاری این انتخابات بیش از 9 هزار نفر نیروی اجرایی با ستاد برگزاری انتخابات استان همکاری می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی افزود: در این دوره با هماهنگی انجام شده نظم خوبی بر ستادهای انتخاباتی حاکم شده است و آموزش‌های خوبی نیز کلیه عوامل اجرایی در همه سطح پشت سر گذاشته‌اند.

*برگزاری مانورهای انتخابات در استان

افشاری از برگزاری مانورهای مختلف در استان برای شناسایی مشکلات احتمالی در جریان برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: حتی مانورهای امنیتی انتخابات نیز در سطح استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: کسانی که تأیید صلاحیت شده‌اند حداقل صلاحیت‌ها را از نظر دستگاه‌های نظارتی مانند شورای نگهبان داشته‌اند و از اینجا به بعد کار دست مردم است تا فرد اصلح را به مجلس بفرستند.

*داوطلبان از تخریب رقبا پرهیز کنند

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی به کاندیداهای انتخابات مجلس نیز توصیه کرد که فقط به معرفی برنامه‌های خود بپردازند و از تخریب رقبای خود بپرهیزند.

افشاری ادامه داد: مردم ما ثابت کرده‌اند که همیشه با بصیرت و آگاهی در صحنه حضور داشتند و هیچ چیزی حضور آنها را نمی‌تواند، کم‌رنگ کند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول